december 6 / 2017

Optimizacija spletnih strani - SEO: kako optimizirati vašo spletno stran?

Napisal/a: Damijan Vešligaj

Kategorije: SEO

Kaj je SEO optimizacija spletnih strani?

Optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike ali SEO je metoda digitalnega marketinga, s katero "brezplačno", "organsko", "vsebinsko" ali "naravno", pridobivamo promet na spletno stran. V tem članku bomo pokrili osnove SEO optimizacije in spoznali boste kako optimizirati spletno stran. Izvedeli boste kako izbrati prave ključne besede in kako zagotoviti, da bodo spletni iskalniki razumeli vsebino strani ter pričeli izpisovati vašo spletno stran čim višje v rezultatih iskanja potencialnih obiskovalcev. 

Kaj je optimizacija spletnih strani in kako deluje?

SEO (Search Engine Optimization) smo poslovenili v optimizacija za spletne iskalnike. Gre za proces izboljšanja vaše spletne strani, da pritegne več obiskovalcev s strani spletnih iskalnikov.

SEO optimizacija predstavlja ključen element prve faze Inbound metodologije ATTRACT ter del vašega splošnega digitalnega marketinga in strategije. Njegova naloga je pritegniti čim več kvalitetnih, novih obiskovalcev na vašo spletno stran.

Da bi bolje razumeli kaj SEO optimizacija je, si oglejmo kako danes uporabniki najdejo informacije na spletu.

Primer:

Jože se je pravkar vselil v staro hišo, ki je potrebna temeljite obnove. Prva zadeva, ki jo mora popraviti, je električni priključek. Ker Jože ni "sam svoj mojster" in mu doslej elektrika ni bila prva briga, bo na svojem mobilcu zagnal spletni iskalnik Google in vnesel vprašanje na katero išče odgovor. Pri tem bo zelo specifičen. Velika verjetnost je, da bo vtipkal "kako priklopiti trifazni električni kabel". 

To se dogaja vsak dan in zelo pogosto. Veliko ljudi ima takšna in drugačna vprašanja. Tako dnevno opravijo na Google 3 milijarde iskanj.

SEO-optimizacija Spletni iskalnik Google procesira 40.000 iskalnih poizvedb vsako sekundo..png

Spletni iskalniki morajo podati najbolj relevantne, uporabne in zanesljive odgovore. V ta namen pošljejo v svetovni splet iskalce, imenovane pajki, ki pregledajo vse obstoječe strani na spletu, da bi našli ustrezno vsebino. Z zbranih podatkov naredijo seznam rezultatov, ki so relevantni in primerni za uporabnika. Nato te rezultate razvrstijo glede na popularnost in avtoriteto teh spletnih strani. Več kot ima spletna stran obiska, višje mesto bo zasedla.

Ta razvrstitev se vidi ob pogledu na prvo stran rezultatov iskanja v spletnem iskalniku. Prvih nekaj rezultatov in vsebina desnega stolpca so plačani oglasi - spletne strani, ki so plačale svoje mesto na vrhu. Pod njimi pa sledi od 1 do 10 neplačanih ali organskih rezultatov. To so najbolj popularni in relevantni odgovori.

Vaš cilj je biti prisotni med temi najboljšimi organskimi rezultati. Roko na srce, večina ljudi klikne le na nekaj prvih rezultatov iskanja. Dejansko se 60% klikov izvede na prvih 3 organskih zadetkih iskanja. Torej, kako priti tja?

Kaj je SEO? Spletna stran na prvem mestu v Google iskalniku

Odgovor je enostaven, pot do rešitve pa nekoliko daljša. Povečati morate organski obisk na svoji spletni strani.To pomeni, da morate ugotoviti, kaj vaši potencialni kupci iščejo ter zagoviti, da bodo to našli na vaši spletni strani. Tu pa nastopita Inbound marketing in SEO. 

SEO strategija in primeri dobre prakse

Na to, kako bodo spletni iskalniki prepoznali in razumeli vašo spletno stran, vpliva veliko dejavnikov. Zato poglejmo 5 ključnih elementov dobre SEO strategije.

1. Analiza ključnih besed

Prva zadeva na katero se morate pri SEO optimizaciji osredotočiti, so ključne besede. Te so del tako imenovanega on-page SEO-a - optimizacije na vaši spletni strani.

Ključne besede so iskalna gesla, ki jih vtipkamo v spletnih iskalnikih. Pravzaprav so to tematike o katerih želimo dodatne informacije. Da bi privabili potencialne kupce, morate raziskati katere ključne besede so povezane z vašim poslom, produkti ali storitvami ter vašo branžo. 

Kako izvedete analizo ključnih besed?

  • Naredito seznam ključnih besed, ki bi jih iskale vaše Buyer Persone.
  • Razširite seznam z alternativami iz spleta.
  • Iz seznama določite tiste ključne besede preko katerih bodo uporabniki našli vašo spletno stran.
  • Definirajte katere od izbranih ključnih besed predstavljajo najboljšo priložnost za pozicioniranje (ranking) vaše spletne strani.

NAMIG: Iskanja, povezana z vašo ključno besedo na dnu rezultatov iskanja v Google (glej spodaj), vam največkrat poda zaklad kvalitetnih in daljših ključnih besed na katerih morda ni toliko konkurence.

Kaj je SEO optimizacija? Iskanja povezana z seo optimizacija v pomoč

2. Ustvarite vsebino spletne strani na osnovi ključnih besed

Ko ste definirali ključne besede, lahko pričnete na njihovi osnovi z izdelavo oz. optimizacijo vsebin za svojo spletno stran. Iskalniki postajajo čedalje pametnejši. Poleg razumevanja ključnih besed, poskušajo razumeti tudi iskalca.

Predstavljajte si, da v iskalno polje vpišete "londonski nogometni klubi". Vaša namera je, da bi o njih našli informacije. Ugotovili bi, da jih obstaja kar precej - Arsenal, Chelsea in tako naprej. Google iskalnik poskuša razumeti, kaj dejansko iščete, poišče vse povezane spletne strani in vam nato prikaže rezultate, za katere meni, da bodo v največjo pomoč. V rezultatih ne boste dobili samo natančne rezulate vaše poizvedbe.

3. Optimizirajte vsebino spletne strani na osnovi primarne ključne besede

Najprej optimizirajte stran okoli primarne ključne besede. Prepričajte se, da ključna beseda ustreza opisu o tem, za katero spletno stran gre. V mislih imejte vedno najprej obiskovalca, ko optimizirate, vendar je to tudi v pomoč iskalniku, da razume namen strani in kako jo lahko najbolje indeksira.

Dodajte primarno ključno besedo v naslov spletne strani, skupaj z imenom vašega podjetja. Uporabite sledeči znak, da ločite ti dve besedi - | (simbol znan kot "pipe"). Pravtako, dodajte primarno ključno besedo v URL spletne strani (če uporabljate daljšo ključno besedo, jo razdelite z vezaji). Bodite pozorni, ko spreminjate URL-je posameznih strani, zato vedno uporabljajte preusmeritve iz starih na nove strani! Ključno besedo dodajte tudi v naslove strani in v samo vsebino. Uporabljajte jo naravno!

SEO optimizacija Kako optimizirati spletno stran

 Meta opis spletne strani mora prav tako vsebovati ključno besedo. Meta opis je kratek povzetek vaše spletne strani v rezultatih iskanja v iskalnikih. Vsaka stran mora imeti svoj meta opis, ki ni daljši od 160 znakov. Čeprav neposredno ne vpliva na SEO, pomaga pri razmerju med prikazi in kliki.

4. Promovirajte vsebino

Ko ste ustvarili in optimizirali vašo vsebino, je ne pozabite oglaševati prek socialnih omrežij in e-pošte. Bolj kot ljudje vidijo, delijo in povezujejo vašo vsebino, bolj priljubljena bo vaša spletna stran in pridobili boste več zaupanja pri spletnih iskalnikih!

SEO optimizacija promovirajte vsebine na družbenih omrežjih

5. Pridobite zunanje povezave na vašo vsebino

Pisali smo o tem, kako doseči, da iskalniki razumejo vašo spletno stran. Ampak kako doseči to, da vas vidijo kot zaupanja vredno in avtoritativno spletno stran? Poleg dobro optimizirane vsebine, je ključen faktor tudi število povezav, ki kažejo na vašo spletno stran. To je bistveni del tistega, kar se imenuje off-page SEO (SEO izven spletne strani).

Povezave, ki prihajajo na vašo spletno stran se imenujejo vhodne povezave. Vhodne povezave služijo kot glasovanje za zaupanje - če se z vami poveže zaupanja vredna spletna stran, postane tudi vaša bolj zanesljiva. Za lažje ugotavljanje katere spletne strani so zaupljive, uporabite orodje kot je Moz Open Site Explorer ali HubSpot Links

Tako, zdaj poznate osnovne SEO strategije in najboljše prakse, ki jih morate začeti izvajati za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v spletnih iskalnikih ter pridobivanje novih obiskovalcev.

Več o optimizaciji spletne strani lahko preberete tu v tem zapisu "V 7 korakih do pravilne prenove spletne strani - 5/7: optimizacija" ali pa si snamite priročno preglednico za optimizacijo spletne strani.

 

New Call-to-action

 

Vedno sveže iz marketinga

Blog agencije KRAFT&WERK

je mesto, kjer naši strokovnjaki razmišljajo na glas. Izbirate lahko med kvalitetnimi in zanimivimi vsebinami iz sveta digitalnega marketinga ter marketinga nasploh, ki vam bodo olajšale poklicno in zasebno pot. Obravnavamo tematike kot so inbound marketing, digitalna strategija, družbena omrežja, oblikovanje in še mnogo drugih.

Želimo vam prijetno branje in da boste našli to kar ste iskali!

Najbolj brano na marketinškem blogu

Prijavite se na KRAFT&WERK novice