april 11 / 2018

Kako pravilno in uspešno uporabljati Instagram Stories?

Napisal/a: Eva Roškar

Kategorije: Družbena omrežja | 7 min za branje zapisa

Instagram_Stories

V lanskem letu je Instagram ponudil svojim uporabnikom novo funkcionalnost za katero ste verjetno že slišali. To so Instagram Stories oziroma Instagram zgodbe. Če spadate med aktivne uporabnike platforme Instagram, vam bo ta članek v pomoč, da svoje aktivnosti še nadgradite. Če pa te novosti še ne poznate, boste v nadaljevanju našli odgovore na vsa vaša vprašanja v zvezi z uporabo te nove Instagram funkcionalnosti. 

Kaj so Instagram zgodbe in kako delujejo?

V zadnjem letu smo uporabniki Instagrama bogatejši za novost, ki nam omogoča spremljanje dnevnih aktivnosti v obliki fotografij in video posnetkov, objavljenih na profilih naših najljubših zvezdnikov, aktivistov in blagovnih znamk, ki jim sledimo. Instagram Stories so začasni video posnetki in slike, ki jih nalagate v svojo osebno mini-galerijo. Glavna ideja je objavljanje (ne nujno) najlepših in najbolj urejenih fotografij iz našega življenja, ki bodo po 24-ih urah izginile iz vašega profila. Se morda sliši znano? Na podoben način deluje še ena družbena platforma -  Snapchat.

Kako ustvarimo Instagram zgodbo?

Da ustvarite svojo prvo zgodbo, kliknite najprej gumb plus ali podrsajte levo na domači strani Instagrama. Odprla se vam bo kamera in vse je pripravljeno za snemanje fotografije ali video posnetka. Za fotografije gumb le pritisnemo, za video pa ga pridržimo. Nato posnetek opremimo z besedilom, reakcijami (ang. emoji), ključniki ali pa dodamo poljubno skico. Kliknemo gumb "Send to", nato pa jo s klikom na gumb "Your Story" objavimo na naš profil. 

Instagram_Stories

Kako obogatimo Instagram zgodbo?

Čestitamo, spoznali ste Instagram zgodbe in kako jih uporabite. Ta izjemen dodatek k Instagram-u pa vam nudi še celo paleto dodatnih možnosti, s katerimi lahko vaše naložene fotografije ali video posnetke obogatite ter jih naredite tako še bolj privlačne za vaše "Insta-gledalce".


1. Dodajanje ključnikov

V zgornjem desnem kotu kliknite na ikono nalepke, izberite možnost heštega in vpišite želeno besedo. Instagram vam bo med pisanjem sam ponudil že ustvarjene izpeljanke vaše besede, med katerimi lahko izbirate. Če pa vaše besede še ni med uporabljenimi, lahko ustvarite hešteg po meri.

Instagram_zgodbe_kljucniki

 


2. Ustvarjanje osenčenega besedila 

Najprej vnesite želeno besedilo v prvi barvi, nato pa ponovite identično besedilo še z 3drugo barvo. Obe besedi razporedite drugo na drugo tako, da bosta rahlo zamaknjeni in ustvarili boste osenčeno besedilo.

Instagram_zgodbe_osenceno_besedilo

3. Uporabite eno izmed zanimivih pisav

Instagram je pred časom Instagram zgodbe nadgradil z dodatnimi pisavami, s katerimi lahko opremite svojo fotografijo. Do pisav dostopate s klikom na ikono "Aa". Na voljo so vam pisave Typewriter, Modern, Classic in Neon, izbrana pisava pa se izpiše v gumbu na vrhu zaslona. S pritiskom na gumb izbirate med posameznimi pisavami. 

Instagram_zgodbe_text

3. Omenite druge uporabnike v svojih Instagram zgodbah

Kliknite na  “Aa” ikono in začnite besedilo z @ nato pa nadaljujte z želenim uporabniškim imenom uporabnika, ki ga želite omeniti. Na dnu zaslona se vam bo pojavil nabor oseb, med katerimi lahko izbirate.

Instagram_zgodbe_tags

4. Celoten zaslon pobarvajte z barvo in odkrijte le določene dele fotografije

Za zakrivanje celotnega zaslona kliknite ikono marker na vrhu zaslona in izberite želeno barvo. Nato tapnite in zadržite prst na ekranu 1-3 sekunde, da se celoten zaslon obarva z izbrano barvo. Nato med markerji izberite radirko, določite njeno velikost ter z dotikom zaslona zbrišite želene dele zaslona. 

Instagram_zgodbe_barvanje


5. Naložite obstoječe fotografije in posnetke 

V Stories lahko uporabite tudi svoje obstoječe fotografije ali posnetke. Namesto, da posnamete novo fotografijo ali video, preprosto povlecite po zaslonu navzgor in v spodnji vrstici se bodo prikazale vaše fotografije ali video posnetki iz predhodnih 24 ur. Izberite želeno in objavite.

Instagram_zgodbe_foto_video


6. Dodajte GIF na posneto Story fotografijo

Ena izmed novosti je, da lahko na slike, ki jih želimo objaviti v Stories, dodamo poljubne GIF-e. To storimo tako, da pri obstoječem posnetku izberemo ikono za dodajanje nalepk in nato izberemo gumb z napisom GIF. Med prikazanimi poiščemo in izberemo želeni GIF ter ga dodamo na Story.

Instagram_zgodbe_GIF

7. Postavite vprašanje z anketo

Zvesti uporabniki Instagrama ste zagotovo zasledili novo funkcionalnost - ankete. Vašim sledilcem lahko zastavite preprosto vprašanje, na katerega hitro pridobite odgovore. Ko boste naslednjič na Instagramu ustvarili zgodbo, pokukajte med nalepke, saj boste tam poleg vseh znanih nalepk našli tudi novo, poimenovano POLL (ali anketa).

Čeprav Instagram obljublja nadgradnjo, pa lahko imajo vprašanja trenutno le dva možna odgovora. Za vsak ponujen odgovor lahko porabite nekaj manj kot 30 znakov, uporabljate pa lahko tudi reakcije oz. emojije. Vaši sledilci bodo lahko ob ogledu vaše zgodbe preprosto tapnili na enega izmed odgovorov, ob tem pa se jim bo prikazalo trenutno stanje glasovanja (koliko odstotkov glasov je šlo enemu, koliko pa drugemu odgovoru). Tako hitro pridobite vaše "mnenje publike", ki vam pomaga pri odločitvah.

anketa

8. Dodajte ocenjevalno lestvico z emoji drsnikom!

Tako imenovan Emoji slider je še ena izmed kreativnih dodatkov Instagramovih zgodb. Gre gre za "emoji drsnik", s katerim dobimo povratno informacijo o vprašanju, ki ga zastavimo v Instagram zgodbi. Naši sledilci lahko s podrsavanjem izbranega "čustvenčka" (ang. emoji) odgovorijo na zastavljeno vprašanje ali pokažejo intenzivnost naklonjenosti. 

"Emoji"drsnik najdete na mestu, kjer so tudi ostale nalepke. Uporaba je povsem preprosta, izberete nalepko "emoji drsnik", napišete vprašanje in dodate izbranega "čustvenčka". 

Če želimo naprimer izvedeti, kako ljubka se našim sledilcem zdi naša nova mucka, enostavno vprašamo, kako zelo je le-ta všeč uporabnikom - z uporabo "čustvenčka" srca, seveda. Drsnik nam pokaže rezultat od 0 do 100%, vedno pa lahko vidimo tudi povprečje vseh odgovorov. Različni načini uporabe nove lastnosti Instagrama so praktično neomejeni.

emoji

9. Izbirajte med različnimi načini snemanja video posnetkov

Ker pri Instagramu vedo, da je lahko snemanje video posnetka ali priprava fotografij precej dolgočasna, so ponudili različne načine za snemanja video posnetkov. Najdete jih na dnu zaslona, izbirate pa lahko med načini Boomerang, Superzoom, Focus, Rewind in Hands-free. Kaj točno vam posamezen način nudi, vam tukaj ne izdamo. Poigrajte se sami! 

Instagram_zgodbe_video

10. Ustvarite svoj arhiv in uporabite novost "Highlights"

Ena izmed novosti je "Story Archive" oz. arhiv zgodb, ki predstavlja natanko to, o čemer govori že ime. Arhiv uporabnikom omogoča, da zgodbo shranijo za dlje časa kot 24 ur. Arhivirane zgodbe najdete med nastavitvami ali ob kliku na še eno novost  - Highlights. Gre za kategoriziranje vaših Instagram Stories, te kategorije pa lahko tudi kreativno poimenujete. Novost Highlights vaša čaka na domači strani vašega Instagram profila. 

Instagram_zgodbe_highlights


Kako določiti, kdo lahko vidi vaše Instagram zgodbe?

Nastavitve zasebnosti lahko nastavite šele, ko je vaš Story že objavljen. Uporabnikom iOs operacijskega sistema so dostopne v spodnjem desnem kotu s klikom na gumb "More", uporabniki Androida pa pritisnite tri pikice. Izberite "Story Settings" in kliknite "Hide My Story From". Nato izberite uporabnike ter zaključite z  "Done". Izbrani posamezniki bodo sicer lahko videli vaš profil, vaši Story posnetki pa bodo pred njimi ostali skriti.   

Instagram ne omogoča komentiranje zgodb, a ponuja možnost "feedbacka" preko zasebnega sporočila. Na dnu ekrana tako izberete "Send message", v prikazano vnosno polje zapišete sporočilo, nato pa ga s pritiskom na "Send" še pošljete. 

Instagram je izjemno hitro postal del digitalnega sveta, število uporabnikov pa iz dneva v dan narašča. Vsaka posodobitev, ki jo nameni uporabniški izkušnji, doda platformi novo dodano vrednost ter ji dvigne privlačnost in priljubljenost. Poleg tega pa nam omogoča, da na nove in kreativne načine uporabljamo svoje profile, jih obogatimo in iz njih potegnemo kar se da največ .

 *Posodobljeno dne 18. junij 2018. 

Za hitro in brezskrbno pripravo naslovnih slik na petih glavnih družbenih omrežjih smo za vas pripravili predlogo. Prenesite jo tukaj! >>

 

New Call-to-action

 

Vedno sveže iz marketinga

Blog agencije KRAFT&WERK

je mesto, kjer naši strokovnjaki razmišljajo na glas. Izbirate lahko med kvalitetnimi in zanimivimi vsebinami iz sveta digitalnega marketinga ter marketinga nasploh, ki vam bodo olajšale poklicno in zasebno pot. Obravnavamo tematike kot so inbound marketing, digitalna strategija, družbena omrežja, oblikovanje in še mnogo drugih.

Želimo vam prijetno branje in da boste našli to kar ste iskali!

Najbolj brano na marketinškem blogu

Prijavite se na KRAFT&WERK novice