Če uporabljate družbena omrežja, predvsem Facebook, Twitter in Instagram, ste se zagotovo že srečali s kombinacijo simbola in besede, imenovane ključnik ali hashtag. Saj veste - gre za tisto besedo, kjer uporabljamo "lojtrico" (#), nato pa ji dodamo besedo ali besedno zvezo. Njegova uporaba je izjemno praktična, saj olajša iskanje in povezovanje s širšo javnostjo na različnih platformah komuniciranja, ne le s prijatelji, oboževalci in sledilci. S tem, ko uporabljamo ključnike, dajemo sebi ali svojemu podjetju priložnost, da nas spozna širša množica.
Kaj je "hashtag" ali ključnik?
Začetki besede hashtag (slo. ključnik) segajo v leto 2007, ko je o njih prvi spregovoril Googlov strokovnjak Chris Messina. Beseda HASHTAG pa je bila leta 2012 s strani organizacije American Dialect celo izbrana za besedo leta. Kmalu se je iz Twitterja, kjer se je pojavila prvič, preselila na mnoga druga družabna omrežja, tudi na Instagam in Facebook.
Ključnik se označuje s simbolom #, njegovi začetki pa se pojavljajo na omrežju Twitter. Gre za uporabo besede ali besedne zveze, ki ji je na začetku dodana "lojtrica", med besedo in simbolom pa ni razmaka.
Ključnik predstavlja kategorizacijo oziroma neke vrste označevanje. Ko uporabniki pišejo o določeni temi, svojemu zapisu lahko dodajo ključnik (npr. #PyeongChang2018). Če nekdo nanj klikne, se odprejo zapisi vseh drugih piscev, ki uporabljajo ta ključnik. Primeri ključnika so tako lahko tudi #LjubiteljiČokolade, #IfeelsLOVEnia ali pa #družbenaomrežjasozakon.
Ključnike lahko v objavah na družbenih omrežjih postavite na poljubno mesto: lahko so med besedilom, na začetku ali pa na koncu. Ključniki povezujejo javne pogovore (objave, komentarje) na družbenih omrežjih v en sam tok ali Stream. Uporabnik ga najde tako, da v iskalnik družbenega omrežja vpiše iskan ključnik, nanj klikne ali pa uporabi za to pripravljene platforme (ena izmed takih je HubSpot, ki z možnostjo "Social monitoring" sledi izbranim ključnikom na celotnem omrežju Twitter).
Upoštevati je potrebno, da mora biti objava z uporabljenim ključnikom nastavljena na javno vidnost, v nasprotnem primeru uporabljenega ključnika ne boste našli.
Kako ključniki delujejo na omrežjih Twitter, Facebook in Instagram?
1. Twitter
Ključnik, uporabljen na omrežju Twitter povezuje pogovore različnih uporabnikov v en tako imenovan stream (tok). Če uporabniki ne bodo povezani drug z drugim, a bodo o isti temi pisali v različnih pogovorih, temo pa zapisali s ključnikom, bodo njihovi "tviti" nato prikazani v istem "streamu".
Za primer smo uporabili ključnik #PyeongChang2018, ki je tudi uradni ključnik letošnjih zimskih olimpijskih iger. Za iskanje željenih ključnikov obstaja mnogo načinov, mi pa se bomo osredotočili le na najpreprostejšega. Preprosto iskanje lahko začnete z vnosom ključnika v iskalno polje v zgornjem desnem kotu zaslona.
Ob iskanju se bo na vrhu strani pokazala najbolj popularna objava s strani uporabnikov, prav tako pa lahko izbirate med kategorijami objav:
- Top: ta kategorija se odpre samodejno ob vsakem novem iskanju ter prikazuje objave z največjo angažiranostjo uporabnikov - to običajno pomeni objave vplivnih ljudi ali blagovnih znamk, ki imajo veliko privržencev,
- Latest: prikazale se vam bodo zadnje objave z uporabljenim ključnikom,
- People: prikazali se bodo uporabniki, ki se navezujejo na iskan ključnik,
- Photos: prikazal se bo nabor fotografij, ki jih lahko ob potegu z miško čeznje takoj komentiramo, všečkamo ali retweetamo,
- Videos: prikazali se bodo video posnetki, kjer je ključnik uporabljen v opisu ter
- News: prikazale se vam bodo novice z uporabljenim ključnikom, razporejene glede na angažiranost uporabnikov.
Na levi strani zaslona vam bo Twitter ponudil kategorijo Related searches ali sorodna iskanja. Ta so še posebej uporabna, če iščete neuradne ključnike za vaše lastne dogodke ali oglaševalske akcije.
2. Facebook
Kot na Twitterju, ključniki na Facebooku povezujejo pogovore različnih uporabnikov v en stream. Toda za razliko od Twitterja in Instagrama, kjer imajo uporabniki večinoma javno vidne račune ter si njihove objave lahko ogleda kdorkoli, je večina uporabniških objav zasebnih. To pa pomeni, da čeprav posamezniki uporabijo ključnike, teh ni mogoče najti.
Tako je videti iskanje ključnika #PyeongChang2018 na Facebooku, ki ga preprosto poiščete z vpisom željene besede ali besedne zveze v iskalno polje:
Ponovno se nam najbolj priljubljena objava med uporabniki prikaže prva. Opazite pa lahko, da je kategorij, po katerih ključnike razporejamo, veliko več:
- Vse: nabor objav z željenim ključnikom, razvrščene po stopnji agažiranosti uporabnikov. Naboru popularnih objav pa so vključene tudi objave z željenim ključnikom, ki so jih objavili vaši prijatelji.
- Objave: nabor javnih objav, razvrščenih od najnovejše do najstarejše,
- Ljudje: osebe, ki so uradno povezane s ključnikom,
- Fotografije: nabor fotografij, povezanih s ključnikom,
- Videi: nabor video posnetkov, povezanih s ključnikom
- Strani: na tem zavihku so prikazane strani, ki so povezane s spletnim mestom ali s ključnikom, ki ste ga iskali.
- Kraji: mesta na svetu z imenom, ki so uradno povezana s hashtagom. Za hashtag kot #PyeongChang2018 nam tukaj kot zadetek prikaže mesto Pyeongchang.
- Skupine: skupine z imenom, ki so uradno povezane s ključnikom.
- Aplikacije: prikaz Facebook aplikacij z imenom, ki so uradno povezane s ključnikom
- Dogodki: prikaz ustvarjenih Facebook dogodkov z imenom, uradno povezanim s ključnikom. Za naš ključnik #PyeongChang2018 se nam prikažejo vsa tekmovanja na olimpijskih igrah.
3. Instagram
Uporaba ključnika na Instagramu povezuje pogovore različnih uporabnikov v en stream, tako kot na Twitterju in Facebooku. Če uporabniki Instagrama, ki sicer niso povezani, govorijo o isti temi s posebnim hashtagom, bo njihova objava prikazana v istem streamu.
Tako je videti iskanje ključnika #PyeongChang2018 na Instagramu, ki ga preprosto poiščete z vpisom željene besede ali besedne zveze v iskalno polje, pri čemer ne zapišite presledka med znaki.
Opazili boste, da je iskanje ključnika na Instagramu precej enostavnejše od Twitterja in Facebooka. Iskalni rezultati so kategorizirani na tri skupine:
- Top posts: so prikazani čisto na vrhu ter prikazujejo objave z željenim ključnikom, razvrščene po stopnji angažiranosti uporabnikov
- Most recent: prikazane so objave, razvrščene od najbolj sveže do najstarejše ter
- Related hashatgs: kjer vam Instagram ponudi z iskanim ključnikom povezane pojme.
Misli globalno, uporabljaj ključnike!
Želite tudi vi uporabljati ključnike kot pravi digitalni guruji?
Uporaba ključnikov na Twitterju predstavlja le objavo tvita iz javnega profila, v katero vključite tudi željen ključnik:
Za objavo ključnika na Facebooku v vašo objavo preprosto vključite izbrani ključnik. To izgleda nekako takole:
Tudi na Instagramu je uporaba ključnika izjemno preprosta. V besedilo le vpišete željen ključnik ter objavo objavite. Priporočamo, da na posamezno objavo uporabite med 5 in 10 ključnikov. Seveda pa presodite sam ali pa enostavno nekaj časa testirajte svoje objave, pa boste videli, kaj je na vašem področju najbolj učinkovito.
Dokler je vaš račun javen, lahko vsakdo, ki išče željen ključnik, najde vašo objavo v Instagramu. Tudi zapis ključnikov je izjemno enostaven - ko napišete novo objavo in v besedilu začnete zapis s simbolom #, bo Instagram predlagal možne ključnike razporejene po priljubljenosti!