Se tudi vam zdi, da Instagram vsakih nekaj tednov doda novo funkcijo ali posodobitev? Instagram je zadnjih nekaj mesecev pospešeno delal na posodobitvah platforme, z mesta primarnega družbenega omrežja pa z mnogimi posodobitvami počasi izriva Facebook. Pa ste prepričani, da ste na tekočem z vsemi posodobitvami in novimi funkcijami, ki jih lahko uporabljate pri udejstvovanju vašega podjetja na Instagramu?
Zagotovo ste pri brskanju po platformi že opazili kakšno izmed vpeljanih sprememb.
A dohajanje vseh novosti je lahko težavno - imate tudi vi občutek, da nikakor ne sledite vsem posodobitvam, ki jih omenjena platforma ponuja? Brez skrbi!
V spodnjem zapisu smo za vas zbrali vse pomembne posodobitve in nove funkcije, ki jih je v letu 2018 ponudil Instagram!
1. Posodobitev API vmesnikov
V začetku leta sta Facebook in Instagram uvedla velike spremembe v svojih API-jih, vse v prizadevanju za zaščito vaših podatkov in zasebnosti.
Kako se kažejo spremembe API vmesnikov?
- Instagram booti ne obstajajo več. Če ste v preteklosti pri upravljanju vašega poslovnega profila (ang. business profile) za samodejno sledenje profilov uporabnikov (ang. following), všečkanje njihovih fotografij ter nadzor delovanja uporabljali boote, ti najverjetneje ne delujejo več.
- Vaši všečki so postali skriti. V praksi to pomeni, da podjetja več nimajo vpogleda v objave, ki jih všečkate. Ta posodobitev se najbolj kaže v delovanju spletnih trgovin in aplikacijah, ki so vam na podlagi spremljanja vaših interesov in zgodovine Instagram všečkov ponujale storitve in izdelke.
- Vpogled v statistiko sledilcev je onemogočen. Aplikacije, ki so vam pomagale pri analiziranju vaših sledilcev, ne delujejo več. To vključuje tudi tiste aplikacije, ki so vam sporočale, kdo vas je pričel slediti (ang. following) in kdo vas ne sledi več (ang. unfollow).
2. Možnost načrtovanja objav
Ena najbolj vznemirljivih posodobitev v letošnjem letu je zagotovo možnost samodejnega razporejanja in načrtovanja objav na Instagramu. Gre za dobro utečeno funkcijo, ki jo poznamo že iz upravljanja Facebook profilov, na Instagramu pa so jo omogočile prav spremembe API-jev. Z njo je upravljavcem poslovnih profilov omogočeno, da objave načrtujejo vnaprej, ne da bi uporabljali t.i. push notifications.
Pomembno!
Čeprav je Instagram to funkcijo omogočil, pa to ne pomeni, da lahko objave načrtujete ali razporejate znotraj same platforme. Svetujemo vam, da za načrtovanje uporabljate HubSpot ali Later, ki vam bosta v pomoč pri lažjem organiziranju in načrtovanju vsebine.
3. Hiperpovezave in hashtagi v biografiji
Zagotovo pogosto naletite na kreativne in izvirne "biografske" zapise uporabnikov na njihovih Instagram profilih - uporabljajo reakcije, zanimive reke in vzdevke. Letos pa je Instagram ponudil še eno možnost. Zdaj lahko biografije in zapisane hashtage (ključnike) spremenite v hiperpovezave, ki jih je mogoče klikniti!
Z vključitvijo # ali @ pred zapisano besedo bo tako izbrana beseda postala klikabilna hiperpovezava, ki bo lahko obiskovalce vodila na drug Instagram profil ali pa na izbrano spletno stran.
Čeprav gre za izjemno pridobitev z uporabniškega vidika pa nikar ne pozabite, da dodajanje večjega števila (splošnih) hashtagov vašega profila ne bo izstrelilo med zvezde. Raje ostanite pri vaših lastnih hashtagih, ki so prilagojeni vam in vašemu podjetju.
4. Tekstovni filtri za preprečevanje spletnega nasilja
Še veste, kako aktivno Youtube in Facebook s filtri besed blokirata žaljive in neprimerne vsebine v komentarjih pod objavami? Instagram je letos razvil svojo različico.
Instagram je v letu 2018 precej pozornosti namenil zasebnosti in blagostanju uporabnikov - zato je aplikacija še varnejša pri povezovanju z družino, prijatelji in podjetji. Poseben poudarek pa so namenili tudi vedno bolj razširjenemu spletnemu nasilju (ang. Cyber Bullying).
Z eno izmed nedavnih posodobitev so tako dodali možnost za uporabniški nadzor žaljivih komentarjev uporabnikov. Funkcija ponuja blokiranje žaljivih komentarjev, ki vsebujejo določene ključne besede, lahko pa blokirate vse komentarje izbranih uporabnikov.
Kako vklopiti možnost blokiranja žaljivih komentarjev?
- Na poslovnem računu (business profile) izberete gumb Get started ali pa tapnete ikono za nastavitve.
- V kategoriji Privacy and Security izberete Comment controls.
- Tapnete možnost Comment Controls ter izberete uporabnike, ki jim dovoljujete ali preprečujete komentiranje.
- Vklopite avtomatski filter s klikom na Hide offensive comments. Filter po deloval po principu "zdrave pameti" ter bo avtomatsko blokiral potencialno žaljivo vsebino.
- Če želite, lahko pod kategorijo Enable keyword filters zapišete ključne besede, ki jih prepoznavate kot žaljive ter jih želite blokirati.
- Zaključite z Done.
Filter lahko (zaenkrat) vključijo le poslovni profili - podjetja, deluje pa na objavah ter oddajanju v živo na Instagramu (ang. live stream). Filter lahko vklopite ali izklopite kadarkoli.
5. Označevanje izdelkov in storitev
Potrebo po novi posodobitvi (ki nas hkrati močno spominja na spletno trgovino na Facebooku) si lahko razlagamo s statistiko agencije BrandWatch, ki ugotovlja, da so Instagram uporabniki kar 58-krat bolj pripravljeni na interakcije z blagovnimi znamkami, hkrati pa so za izdelke, ki jih vidijo na Instagramu, v povprečju pripravljeni plačati več kot uporabniki kateregakoli drugega družbenega omrežja. S temi informacijami v mislih je bilo tako le vprašanje časa, kdaj bo Instagram postal polnopravna spletna nakupovalna platforma.
S svojo novo funkcijo Shoppable posts, ki omogoča povezavo s Facebook profilom podjetja ter uvoz izdelkov iz Facebookove spletne trgovine, je sedaj na voljo uporabnikom v kar 20 državah, med njimi tudi v Sloveniji.
Čeprav je bila funkcija v letu 2017 omejena le na izbrano skupino globalnih trgovcev na drobno (npr. Zara in Victoria's Secret), pa je danes na voljo vsem upravljavcem poslovnih profilov. A pozor! Nova funkcija ni avtomatsko vgrajena v poslovne profile. Zanjo je treba zaprositi v nastavitvah računa, nato pa počakati, da jo Instagram odobri.
Kako zaprositi za odobritev označevanja produktov?
- Na poslovnem računu (Business profile) izberete gumb Get started ali pa tapnete ikono za nastavitve.
- Izberete kategorijo Shopping ter nadaljujete s Continue.
- Izberete možnost Product Catalog ter ga povežete s Facebook profilom podjetja.
- Zaključite z Done.
Pomembno je vedeti, da je funkcija še sveža. Če med nastavitvami ne najdete kategorije Shopping je povsem možno, da je vaš račun še v pregledu ter (še) ni bil odobren za nakupovanje na omenjeni platformi. Ponavadi postopek pregleda (ko pride vaš račun na vrsto) traja nekaj dni, včasih pa bodo račun pregledali temeljiteje - to lahko traja veliko dlje.
6. Mnoge posodobitve Instagram Stories
V lanskem letu je Instagram ponudil svojim uporabnikom novo funkcionalnost za katero ste zagotovo že slišali. To so Instagram Stories ali Instagram zgodbe - pridobitev, ki je izjemno hitro obnorela svet. Funkcija nudi bogate možnosti za kreativno izražanje ter predstavlja pomembno konkurenčno prednost Instagrama. Prvi je zgodbe sicer predstavil Snapchat, a trenutni podatki kažejo, da zgodbe na Instagramu uporablja več ljudi, kot pa ima Snapchat vseh uporabnikov.
Ta izjemen dodatek pa vam nudi celo paleto možnosti, s katerimi lahko vaše naložene fotografije ali video posnetke obogatite ter jih naredite tako še bolj privlačne za vaše "Insta-gledalce".
Celotno paleto funkcionalnosti Instagram zgodb in posodobitev v letu 2018 najdete tukaj!
7. Posodobitev strani Instagram Explore
Instagramova podstran Explore je bila v letošnjem letu deležna prave lepotne preobrazbe. Poleg tega, da se bodo sedaj prikazovale priljubljene objave s strani vseh uporabnikov Instagrama (filtrirane po vaših interesih), bo nova stran Explore omogočila brskanje po vsebini s še eno novo funkcionalnostjo - kanali (ang. Channels).
Kanali bodo temeljili na vaših osebnih interesih, omogočali pa bodo večjo preglednost ponujene vsebine, ki bi vas morda zanimala. Če vam je do danes predloge zanimive vsebine ponujal v obliki fotografij tujih uporabnikov, bo vsebina na Instagramu sedaj filtrirana po kategorijah oziroma kanalih.
Če poenostavimo - uporabniki bodo imeli večji pregled nad ponujeno vsebino, nova posodobitev pa bo hkrati olajšala iskanje in interakcijo uporabnikov z vašim podjetjem na Instagramu.
Namig: nova Explore stran vam omogoča tudi hitro utišanje določenih kanalov - v praksi to pomeni, da se vam vsebina "utišanega kanala" preneha prikazovati. Na željen kanal le tapnite, zadržite pritisk in izberite možnost Mute.
8. Preobrazba objav v oglasne kampanje
Zagotovo ste na svoji časovnici zasledili objave profilov, ki jim ne sledite - prav to so Instagram oglasi. Prikazujejo se na posameznikovi časovnici med organskimi objavami ter so označeni z napisom Sponsored. Prikazani so lahko v kvadratni ali pravokotni (landscape) obliki.
Vsi, ki Instagram uporabljate za promoviranje podjetja zagotovo veste, da ste lahko objave promovirali le s klikom na gumb Promote, kar pa je bilo slabo pregledno. Naj vas razveselimo - Instagram je dodal novo funkcijo, ki upravljavcem profilov omogoča pretvorbo obstoječih objav v oglasne kampanje/promocije ter z njimi operira znotraj platform Facebok Ads Manager ali Power Editor.
Pomembno!
Čeprav je funkcija že razvita, pa jo Instagram po besedah WeRSM na platformo še uvaja. Pričakuje se, da bo v polnosti in na vseh uporabniških profilih delovala do konca junija 2018.
9. Utišanje objave računov, ki jim sledite
V maju 2018 je Instagram uvedel novo funkcijo "utišanja" objav. Ta vam omogoča izklop prikaza objav iz računov, ki jih spremljate, ne da bi jim dejansko prenehali slediti. Ta funkcija omogoča uporabnikom več nadzora nad vsebino, ki jo vidijo na svoji časovnici, zato je zagotovo ena pomembnejših posodobitev v letošnjem letu.
Kako utišati izbran račun?
- Pri objavi tapnite na tri pikice v zgornjem desnem kotu.
- V prikaznem meniju izberite možnost Mute.
- Izberite med ponujenima možnostma: z izborom Mute Posts boste utišali le objave računa, s klikom na Mute Posts and Story pa boste utišali tako objave kot Story-je izbranega računa.
10. Instagram TV
Se tudi vi sprašujete, kaj za vraga pomeni barvita ikona v desnem kotu vašega Instagram profila? Gre za tako imenovan IGTV ali Instagram televizijo, predstavljeno 20. junija letos na Instagramovi konferenci v San Franciscu.
IGTV omogoča gledanje vertikalno in horizontalno posnetih (in naloženih) video posnetkov uporabnikov, ki jim sledite. Ogledate si lahko vse od amatersko posnetih video posnetkov pa do oddaj, posnetki pa so lahko dolgi do 60 minut. IGTV prične s predvajanjem naključnega posnetka takoj, ko tapnete na ikono. Znotraj funkcionalnosti lahko izbirate med možnostmi:
- For you: tukaj vas čakajo posnetki uporabnikov, ki jim sledite ter jih - glede na vaše interese - priporoča Instagram
- Following: ogledate si lahko posnetke vseh uporabnikov, ki jim sledite,
- Popular: priljubljeni posnetki vseh Instagram uporabnikov, glede na vaše interese
- Continue Watching.
Hkrati lahko posnetke med predvajanjem komentirate, všečkate in pošljete prijatelju kot zasebno sporočilo.
Medtem ko se Instagram še naprej hitro spreminja je bolj kot kadarkoli prej pomembno, da podjetja za ohranjanje konkurenčne prednosti sledijo novim in svežim nadgradnjam in ponujenim funkcijam - le tako so lahko na družbenih omrežjih konkurenčna ter dosežejo zadane cilje v tekočem letu.