Družbena omrežja, Digitalno oglaševanje | 9 min branja

Facebook Business Manager: orodje za celovito upravljanje vaših Facebook aktivnosti

Eva Roškar
Napisal/a: Eva Roškar
Facebook Business Manager: orodje za celovito upravljanje vaših Facebook aktivnosti - Kraft&WerK

Če so vas poslovne vode zanesle v uporabo Facebooka ter z vašimi kupci že komunicirate preko te priljubljene platforme, ste zagotovo naleteli na Facebook Business Manager. Gre za orodje, ki uporabniku omogoča lažje upravljanje s Facebook stranmi, oglaševalskimi računi ter osebami, ki z njimi sodelujejo - vse to na enem mestu.

Ker o samem orodju ni veliko znanega ter se mnogi zaradi tega tudi izogibate njegovi uporabi, smo za vas pripravili kratek vodič po Facebook Business Managerju.

Začetki družbenega omrežja Facebook segajo v leto 2004. Na začetku je bila to mreža za povezovanje študentov harvardske univerze, od leta 2006 pa je platforma postala odprta za javnost – ljudem omogoča, da ostanejo v stiku s prijatelji in priljubljenimi blagovnimi znamkami.

Danes ima Facebook po navajanju portala Alexa več kot 500 milijonov aktivnih uporabnikov, oglaševanje na Facebooku pa je postalo eno izmed najbolj priljubljenih in učinkovitih orodij za rast in razvoj podjetja, ustvarjanje zvestih sledilcev ter kupcev, ohranjanje stikov z njimi in povečevanje prodaje. Tako danes Facebook kot platformo za namen komuniciranja z uporabniki in za namen oglaševanja uporablja več kot 3 milijone podjetij. To priljubljeno družbeno omrežje namreč ponuja ogromno informacij o svojih uporabnikih in njihovem obnašanju, statistične podatke o prodaji, prepoznavnosti blagovne znamke in o tem, kaj postaja priljubljeno na spletu.

Ker pa mreža podjetij, vpetih v Facebookov kompleksni sistem vse bolj raste, mnogi upravljalci oziroma podjetja pa si lastijo, urejajo ter oglašujejo več kot eno Facebook stran, je leta 2014 Facebook širši javnosti predstavil t.i. orodje Business Manager,
ki za oglaševalce in upravljalce  predstavlja pomemben vmesnik in središčno točko za upravljanje različnih Facebook strani, oglaševalskih računov, aplikacij, plačevanj in dovoljenj.

Če še ne uporabljate izjemno učinkovitega Facebookovega orodja, nujno razmislite o njegovi uporabi!

 

Kaj je Facebook Business Manager?

Začnimo s tem, kako to izjemno uporabno orodje definira Facebook:

"Business Manager je orodje, ki  oglaševalcem omogoča, da svoje marketinške akcije vodijo na enem mestu ter si delijo dostope s predstavniki svoje marketinške ekipe, partnerskih agencij in prodajnih mest."

Facebok Bussiness Manager (ali v nadaljevanju le Business Manager) je največja družbena platforma Facebook prvič predstavila leta 2014, danes pa predstavlja enega ključnih orodij za upravljanje poslovnih strani na Facebooku. V slovenščini bi ga lahko poimenovali tudi kot Upravitelj za podjetja.

HubSpot ga opisuje kot orodje, s katerim lahko ustvarjamo, objavljamo, spremljamo in poročamo o različnih orodjih znotraj Facebook platforme, vključno s Facebook stranjo našega podjetja ali o Facebook oglasih.

Da bi popolnoma izkoristili funkcionalnost in prednosti orodja Business Manager, ga morate razumeti kot "virtualno agencijo" in ne kot "platformo".

Ta virtualna agencija deluje podobno kot vsako podjetje:

  • upravlja s seznamom različnih strank (računov),
  • sodeluje pri naboru različnih projektov (poslovne strani, oglaševalski računi),
  • za tekoče delovne procese - delovanje pa skrbijo zaposleni (upravljalci).

Vsako podjetje ima tudi svojo odgovorno osebo (npr. direktorja). Po enakem principu deluje tudi Business Manager oziroma vaša virtualna agencija. Tako boste na začetku  ob kreiranju računa izbrali odgovorno osebo, ki jo Facebook imenuje kar "Main Account". Uporabnik, ki mu boste dodelili ta naslov, bo lahko nato v celoti nadziral potek dela, analiziral rezultate vseh oglasnih kampanj na straneh, ki so vključene v vaš Business manager, hkrati pa skrbel za nadzor vseh zaposlenih, ki upravljajo dodane poslovne strani. 

 

Zakaj uporabljati Facebook Business Manager?

Bistvena prednost platforme Business Manager je, da je na voljo vsem uporabnikom povsem brezplačno. Za njegovo uporabo potrebujete vsaj eno delujočo Facebook stran ter delujoč oglaševalski račun.

Platforma Hootsuite prepoznava prednost uporabe v jasnem ločevanju osebne in profesionalne uporabo Facebooka. Business Manager nam namreč omogoča še večji nadzor nad tem, kdo lahko dostopa do podatkov o našem poslovnem računu. Dodamo in izbrišemo lahko račune, povezane z našim podjetjem, ter odobrimo in prekličemo dovoljenja zaposlenim in zunanjim partnerjem.

Če poenostavimo - uporaba Business Managerja bo za vas izjemno koristna, če:

  • ste podjetje, ki upravlja z več poslovnimi stranmi
  • ste podjetje, ki si sicer lasti le eno poslovno stran, vendar jo upravlja več ljudi
  • sodelujete z drugim podjetjem (npr. agencijo), ki za vas vodi vašo poslovno stran
  • sodelujete z drugim zunanjim upravljalcem vaših oglaševalskih kampanj
  • želite imeti celosten nadzor na pravicami sodelavcev svoje Facebook strani
  • ste v sklopu podjetij, ki se partnersko združujejo za širjenje svoje ponudbe ali občinstva

Prednosti in slabosti uporabe

 +   Upravljanje vseh projektov iz enega mesta

Kot smo omenili že na začetku, lahko dodate v svoj račun v Business Managerju vse strani ter oglaševalske račune, ki jih vaše podjetje uporablja. S centralne nadzorne plošče pa potem zelo enostavno dostopate do vseh svojih poslovnih strani, oglasov ter odgovornih oseb, kar poenostavi potek dela in odgovornosti v vašem podjetju ter vam prihrani porabljen čas za analizo in poročanje.

 

Facebook Business Manager: orodje za celovito upravljanje vaših Facebook aktivnosti 03

 

 +   Večja osredotočenost na delo 

Ne le, da Business Manager ponuja boljšo organiziranost vseh aktivnosti (urejevanje strani, oglaševanje), prispeval bo tudi k temu, da bodo vaši sodelavci bolj osredotočeni na svoje delo. Znotraj platforme Business Manager lahko namreč dostopajo le do strani in oglaševalskih računov, ki jih lahko urejajo, medtem ko jim dostop in ogled osebnih profilov prijateljev ni na voljo.

Facebook Business Manager: orodje za celovito upravljanje vaših Facebook aktivnosti 04

Profili na Facebooku predstavljajo osebne račune posameznikov, medtem ko strani predstavljajo podjetja oziroma organizacije in uporabnikom omogočajo dvosmerno komuniciranje s sledilci ter izpeljavo oglasnih kampanj. 

Z uporabo Facebook Business Managerja imate na dosegu roke dodatne možnosti, s pomočjo katerih lahko izboljšate svoje rezultate, učinkovito ločite delo od prostega časa in se znebite nepotrebnih motenj.

 

 +   Centralni nadzor, večja varnost

Danes je trg dela drugačen kot nekoč, saj predvsem predstavniki generacije Y hitreje menjavajo svoje službe. To pa je povezano s številnimi varnostnimi izzivi za vaše podjetje. Ob odhodu vsakega zaposlenega morate zamenjati vsa gesla in prav lahko se vam zgodi, da bo vaš bivši zaposleni imel preko svojega osebnega računa še vedno dostop do vaših oglasnih kampanj.

To lahko enostavno rešite prav z uporabo Business Managerja, ki vam omogoča centralni nadzor ter upravljanje dostopov do vaših računov:

  • dodeljevanje popolnega ali delnega dostopa do strani
  • upravljanje uporabniških vlog
  • dodajanje in odstranitev posameznih članov tima

Za podjetje pomeni to predvsem  varnejši način uporabe Facebooka.

Facebook Business Manager: orodje za celovito upravljanje vaših Facebook aktivnosti 05

 

 +   Vzpostavitev jasne ločnice med poslovnih in zasebnim

Če so upravljalci strani morali še pred kratkim svojim naročnikom pošiljati prošnje za prijateljstvo s svojih zasebnih Facebook profilov, da so jih le-ti lahko dodali v urednikovanje ali vpogled določene Facebook strani, to sedaj ni več potrebno.

Z Business Managerjem preprosto dodate uporabnika, ki pa ne bo imel vpogleda v zasebne objave, ki jih morda delite na svoje Facebook profilu ter so namenjene le prijateljem.

Tako boste z Business Managerjem tudi občutno zmanjšali število obvestil z vaših poslovnih strani, ki ste jih sedaj prejemali vsak dan. Govorimo o nadležnih obvestilih o številu novih sledilcev na strani in všečkih komentarjev ter objav, ki so vam smetili Facebook profil. Z uporabo Business Managerja boste sami izbrali režim za prejem obvestil.

 

 +   Povezana orodja so brezplačna 

Business Manager poleg brezplačne uporabe ponuja tudi širok nabor dodatnih, tudi brezplačnih, orodij. 

Eno izmed takšnih je Facebook Analytics. Gre za analitično orodje, kjer lahko ustvarimo svojim potrebam prilagojeno skupino virov/dogodkov, ki jih želimo analitično razdelati in raziskati, vse skupaj pa nato združimo na skupni analitični plošči. V takšno skupino lahko dodajamo Facebook Pixle, Facebook strani ter aplikacije:

Facebook Business Manager: orodje za celovito upravljanje vaših Facebook aktivnosti 06

 

 

Čeprav ima Facebook Business Manager številne prednosti, pa moramo za celostno analizo kljub temu povzeti še nekaj slabosti.