SEO | 5 min branja

Optimizacija za iskalnike: slovarček ključnih SEO izrazov

Matic Ganc
Napisal/a: Matic Ganc
Optimizacija za iskalnike: slovarček ključnih SEO izrazov - Kraft&WerK

Prepričani smo, da je slovarček ključnih SEO izrazov dobrodošla pomoč za nove člane SEO skupnosti, pa tudi za tiste, prekaljene mačke. Ne dvomimo, da bodo nastala nesoglasja o nekaterih opredelitvah ključnih izrazov, saj je področje optimizacije za spletne iskalnike fluidno in pogosto sledi različnim smernicam. 

Seznam ključnih izrazov SEO je dolg. Za lažje iskanje razlage SEO izraza v tem članku, uporabite kombinacijo tipk CTRL in F in nekje v aktivnem oknu brskalnika (odvisno od brskalnika, ki ga uporabljate) se vam bo prikazalo okence za iskanje. V okence vpišite iskalni izraz, brskalnik pa vam bo pokazal kje se ta izraz nahaja.

Slovarček SEO izrazov

ABOVE THE FOLD (prvi prikaz, tisto kar obiskovalec najprej vidi) - izraz, ki se tradicionalno uporablja za opis najbolj izpostavljene vsebine naslovnice časopisa. V email ali spletnem marketingu pomeni predogled vsebine, ki jo je mogoče videti, preden se pomaknete navzdol po spletni strani. Ta del vsebine naj vsebuje najpomembnejše informacije, nikakor pa ne pretiravajte z obsegom.

ALEXA (Alexa) - spletno mesto za raziskavo ključnih besed, konkurentov ter primerjavo rangov spletnih mest. 

ALT ATTRIBUTE (alt atribut, alt besedilo) - slabovidni in slepi ljudje in večina večjih iskalnikov ne zmorejo prepoznati vsebine slike. Z oporabo alt besedila omogočite uporabnikom in iskalnikom razumevanje vsebine slike.

ANCHOR TEXT (zasidrano besedilo) - besedilo opremljeno s hiperpovezavo na katero lahko kliknemo. Besedilo je opremljeno z izbrano ključno besedo.

BACK LINK (povratna povezava) - povezava, ki prihaja na vašo spletno stran iz druge spletne strani. Dobro je imeti manj kvalitetnih povezav kot več slabih povezav.

BLACK HAT SEO (črni SEO) - tukaj ne obstaja enotna definicija kaj točno pomeni črni SEO, saj je lahko ena SEO tehnika danes dobra, jutri pa bo že tretirana kot negativni faktor. Tukaj lahko povemo, da dokler se držite dobrih praks SEO, nikoli ne boste zgrešili. 

BROKEN LINK (pokvarjena povezava) - povezava na vaši spletni strani, ki ne deluje. Povezava, ki ne preusmerja na želeno destinacijo. Vsaka spletna stran ima nekaj nedelujočih povezav, vendar je le te potrebno aktualizirati, saj v nasprotnem primeru, Google kaznuje spletne strani, ki vsebujejo dlje časa pokvarjene povezave.

CANONICAL URL (kanonični URL) - URL je naslov spletne strani, ki je unikaten za vsako spletno stran. Vsaka varianta dane podstrani ima svoj URL, ki je različica osnovnega. To je razlog, da se ista vsebina indeksira velikokrat. V izogib tej prekomerni indeksaciji uporabljamo kanonični URL, ki ga ročno vpišemo v meta podatke spletne strani. S tem Googlu povemo, da naj indeksira samo to, najbolj avtoritativno različico naše podstrani - tj. kanonični URL.  

CMS (sistem za upravljanje z vsebino) - orodje, ki se uporablja za enostavno posodabljanje in dodajanje informacij na spletno stran.

CONTENT (vsebina) - koščki informacij na vaši spletni strani - besedila, fotografije, videi, animacije in podobno. Kvalitetna vsebina je ključna za dober SEO. Občasna fotografija prikupnih mačk ne škodi.

Prikupna mačka, prikupna muca.

CTR (click-through rate) - razmerje, ki pove, kako pogosto uporabniki, ki vidijo vaš oglas, tega na koncu tudi kliknejo. 

DEEP LINKING (interno povezovanje) - ustvarjanje povezav do drugih podstrani znotraj vaše spletne strani.

FRESH CONTENT (sveža vsebine) - novi, zanimivi in relevantni koščki informacij v obliki besedila, fotografij, videov, ... Pomembno je, da se vsebina osveži vsaj enkrat na mesec.

GOOGLE SEARCH (Google iskanje) - najbolj razširjen iskalnik na spletu z več kot 3 milijardami dnevnih iskanj, zato je pomembno, da je vaša spletna stran optimizirana za Google iskalnik.

HEADINGS (naslovi) - naslove uporabljajte za krajše opise in uvod v vsebino. Vsebujejo naj izbrane ključne besede in izraze na katere ciljamo.

INTERNAL LINKS (notranje povezave) - povezave, ki vodijo do drugih podstrani vaše spletne strani in pomagajo uporabniku pri navigaciji na spletni strani.

JAVASCRIPT (javaskripta) - programski jezik s katerim dodajate različne dinamične funkcije v HTML. Prepustite to svojim programerjem.

KEYWORD (ključna beseda) - beseda ali izraz, ki jo uporabnik vpiše v iskalnik  Če vaša stran vsebuje to ključno besedo, bo na seznamu rezultatov iskanja. Zato je dobro, da vsebina na vaši spletni strani vsebuje ključne besede, vendar ne prevečkrat. Raje uporabite različne oblike ključne besede (sopomenke, tematske različice, daljše ključne besede).

LINK BUILDING (grajenje povezav) - proces, s katerim ustvarjamo vhodne povezave na spletno stran. S tem gradimo in višamo avtoriteto spletne strani, kar vpliva na rangiranje v spletnih iskalnikih.

META DESCRIPTION (meta opis) - kratek opis vsebine na vaši spletni strani. Naj bo relevanten in unikaten in naj vsebuje ključne besede.

NICHE (niša) - specifična tematika spletne strani, na katero je osredotočena vsebina. Pomembno je iskatni nišne ključne besede in ustvarjati vsebine okoli le teh, saj so izjemno kvalitetne in imajo manj prometa iskanja.

QUALITY OVER QUANTITY (kvaliteta pred kvantiteto) - to naj bo glavno pravilo pri dobrih SEO praksah!

REDIRECT (preusmeritev) - metode s katerimi spreminjamo naslove določenih podstrani ali pristajalnih strani. Ponavadi skrbimo za preusmeritve pri prenovah spletne strani.

SOCIAL MEDIA (družbena omrežja) - spletne strani, kjer uporabniki delijo vsebine z drugimi. Zelo pomembne za SEO!

TRUST RANK (algoritem zaupanja) - algoritem, ki skrbi, da dodeljuje več točk tistim povezavam na vašo spletno stran, ki prihajajo iz kvalitetnih spletni strani.

URL (naslov spletne strani) - naslov spletne strani, ki je unikaten za vsako spletno stran. Sestavljen iz črk, številk, pik in črt. Vsebuje naj ključne besede!

VISITS (obiski) - število uporabnikov, ki so odprli vašo spletno stran. Število obiskov se veča s kvalitetno vsebino, dobrim SEO in z več delitev na družbenih omrežjih.

WORDPRESS ("vordpres") - najbolj enostaven CMS in platforma za bloganje s tisočimi temami in vtičniki.

XHTML ("ikshtml") - enostaven in fleksibilen format besedila, s katerim lahko uporabljamo tehnologijo kot je RSS. Tudi to raje prepustite svojim programerjem.

 

Slovarček ključnih SEO izrazov se bo sproti dopolnjeval, zato vabljeni, da nas redno spremljate. Prijavite se na naše marketinške e-novice preko obrazca desno zgoraj!

Več o optimizaciji spletne strani za iskalnike, lahko preberete tudi v našem prejšnjem zapisu "Optimizacija spletnih strani - SEO: kako optimizirati vašo spletno stran?" ali pa si snamite priročno preglednico za optimizacijo spletne strani.

 

New Call-to-action