Digitalna strategija, Spletna stran | 2 min branja

V 7 korakih do pravilne prenove spletne strani - 1/7: strategija

Napisal/a: Eva Roškar

BLOG-Prenova-spletnega-mesta-1-PIC01

Prenove spletne strani se vedno lotevamo s ciljem, da bi nam le-to v končnici prineslo več. Da bi se izognili razočaranju z rezultati nove spletne strani, se moramo prenove lotiti z jasno strategijo, vizijo ter cilji – bolje kot bomo le-te opredelili že na začetku, boljše rezultate bomo dosegli z novim spletnim mestom.

Prenesite si preglednico, ki vas bo vodila po pripravi strategije pri prenovi vaše spletne strani. 

Izmerite uspešnost svoje trenutne spletne strani (Benchmarking)

Začnite z analizo podatkov (Metrics) svoje obstoječe spletne strani. Za analitiko priporočamo orodja kot je npr. Google Analytics. Tudi, če analitike še nimate nameščene, jo namestite na staro spletno stran sedaj, saj boste nekaj uporabnih podatkov izluščili tudi v kratkem času. Prav tako priporočamo uporabo istega orodja na novi spletni strani, saj boste tako lažje primerjali dosege le-tega.

Določite cilje prenove

Kadar se odločate za prenovo, to naredite z jasnim namenom. Razlogi, kot so "spletna stran je stara" ali "konkurenca ima novo spletno stran" enostavno niso dovolj tehtni. Zapomnite si: ni vse v tem, kako stran izgleda, veliko bolj pomembno je, kako deluje. Določite cilje svoje prenove in jih skušajte povezati z analitičnimi podatki, ki jih lahko merite.

Opredelite status svojega podjetja, znamke ali storitve na trgu

Preden pričnete z izdelavo nove spletne strani, si izdelajte jasno sliko o želeni sporočilnosti, povezanosti z znamko ter vsebinski konsistentnosti. Natančno opredelite, kaj je tisti vzvod, zaradi katerega naj vaše stranke izberejo prav vas.

Vprašajte se: Kaj je vaša najbolj izpostavljena primerjalna prednost? Obiskovalcem naj bo takoj jasno, kaj nudite in zakaj naj nadaljujejo z brskanjem po strani.

Opredelite svojo ciljno publiko

Spletne strani ne ustvarjate zase. Kadar se uporabnik vpraša, kaj mu nudite, mu morate odgovoriti jasno in njemu razumljivo. Zato si ustvarite popis tipičnih osebnosti vaših obiskovalcev (Buyer Persona) – to so pol fiktivne osebe, ki temeljijo na dejanskih podatkih o demografiji kupcev in njihovem vedenju na spletu, tem pa dodate (predvidene) karakterne zapise o njihovi osebni zgodovini, interesih in izzivih.

Analizirajte konkurenco

Ni potrebe, da ste obsedeni s tem, kaj in kako počne konkurenca na spletu. Kljub temu je dobro vedeti, s kom vas obiskovalci primerjajo. Oglejte si njihova spletna mesta, popišite zadeve, ki so vam všeč in tiste, ki vam niso. Objektivno analizirajte videno in skušajte izluščiti prednosti in slabosti. Namen tega ni, da jih kopirate, ampak da ugotovite, kaj lahko naredite bolje.

In kako naprej?

Vsi omenjeni elementi priprave strategije prenove spletne strani so ključni za uspešno izvedbo projekta že v samem začetku.

Ko boste izmerili uspešnost trenutne spletne strani, določili cilje prenove, opredelili status podjetja na trgu in svojo ciljno publiko ter analizirali konkurenco, boste pripravljeni na naslednji korak v prenovi vašega spletnega mesta - pripravo načrta prenove spletnega mesta.

Za še lažje delo smo samo za vas pripravili edinstveno preglednico, s katero boste lažje in bolj učinkovito sledili prenovi vašega spletnega mesta. Snemite jo tukaj!

 

New Call-to-action