Inbound marketing, Vsebinski marketing | 6 min branja

5 ključnih elementov za še bolj uspešen blog

Eva Roškar
Napisal/a: Eva Roškar
5 ključnih elementov za še bolj uspešen blog - Kraft&WerK

Poslovni blog je temelj trdne strategije vsebinskega marketinga. HubSpot poroča, da imajo tržniki, ki dajejo prednost bloganju, 13-krat večjo verjetnost, da bodo dosegli pozitivne donose te naložbe. Kaj je potrebno za upravljanje in ustvarjanje uspešnega poslovnega bloga? Spoznajte pet ključnih elementov, zaradi katerih bo vaš blog še boljši.

 

1. Prazen prostor in oblikovanje

Prazen prostor in oblikovanje - primer dobre prakse

Dejstvo je, da so danes bralci prezaposleni, da bi si vzeli čas za slabo pripravljeno vsebino. Če vidijo daljše nepregledno besedilo, ki bo zahtevalo preveč truda, jih bo to hitro odvrnilo od branja. Da bo vaša vsebina konkurenčna in jo bo bralec prepoznal kot dobro, koristno ter jo tudi prebral, mora biti vsebinsko zanimiva, čim bolj dostopna ter berljiva.

Pri tem igrata bistveno vlogo dva elementa: 

  • prazen prostor (White Space) med vsebinami in 
  • kako so te vsebine oblikovane ter razčlenjene.

Prazen prostor ni potrata prostora temveč vaš najboljši prijatelj. Bralcu omogoča, da razume tok informacij in jih lažje konzumira. Med posameznimi vsebinskimi sklopi "si lahko oddahne" ter pripravi na nov sklop.  

Pritegnite in zadržite pozornost vaših bralcev ter jih prepričajte, da preberejo vsebino. Vse to lahko zagotovite s premišljeno uporabo praznega prostora v besedilu. A kako to doseči?

  • Razčlenite odstavke. To ni raziskava, gre za blog zapis. Predstavitev posameznih idej in tematik lahko zapišete v več kot enem odstavku.
  • Za naštevanje uporabite oštevilčene sezname ali alineje. (Kot mi tukaj!)
  • Uporabite naslove ter vsebino z njimi razdelite na odseke in odstavke.
  • Izpostavite pomembne dele vsebine s krepko pisavo.
      

2. Infografike

8 dejstev o digitalnih veščinah in ekonomiji v Sloveniji - Inforgrafika

Infografike omogočajo bralcem, da v krajšem času vizualno predelajo večje količine podatkov ali informacijČe je infografika dobro zasnovana, kot kombinacija krajšega teksta in grafik, lahko nadomesti tisoče besed. Infografike igrajo tudi pomembno vlogo pri izboljšanju vaših SEO aktivnosti ter vam pomagajo pri omejitvi znakov pri objavah na družbenih omrežjih (npr. Twitter v eni objavi omogoča le 280 znakov besedila)

Oglejte si seznam najboljših infografik v letu 2016, ki ga je pripravil naš partner HubSpot. Preverite primere dobre prakse ter iz njih črpajte navdih!

 

3. Fotografije

Objave s sliko na Twitterju imajo več retweetov.

Podjetje Buzzsumo je v raziskavi ugotovilo, da objave, ki vsebujejo fotografije deli 2-krat več ljudi kot tiste, ki fotografij ne vsebujejo. Najuspešnejše objave so tiste, ki imajo za vsakih 750 -1000 besed vključeno vsaj eno fotografijo. HubSpot ugotavlja, da imajo objave s fotografijo na Twitterju 150% več "retweetov" kot tiste brez fotografije.

Raziskava Univerze Saskatchewan iz Kanade ugotavlja, da slike bolj pritegnejo našo pozornost. Naši možgani shranjujejo vizualne informacije v naš dolgoročni spomin kar nam omogoča hitrejši in kvalitetnejši priklic zapomnjenega.

Digitalni in vsebinski marketing je dramatično povečal pomen vizualnega. Včasih so fotografije veljale zgolj za dodatek k besedilu, danes pa predstavljajo pomemben dejavnik pri ustvarjanju dolgoročnega spominskega zapisa v mislih vaših bralcev.

 

4. Vhodne in izhodne povezave 

seo-link-juice

Vhodne, povratne povezave (v nadaljevanju inbound links) so hiperpovezave kot ta, ki služijo bralcu za prehajanje med posameznimi vsebinami.

Zgornji primer prikazuje Inbound link, ki pošilja SEO link juice (ne-tehnični izraz, ki nam pove, koliko je posamezna povezava vredna v SEO smislu) na blog, objavljen na tuji spletni strani. Če bi HubSpot ustvaril povezavo, ki bi vodila na vašo spletno stran, bi tudi ta veljala za Inbound link, s to razliko da ta zagotavlja izjemno dragocen link juice predvsem zato, ker spletna stran podjetja HubSpot velja za eno najbolj cenjenih in digitalno verodostojnih spletnih strani na svetu – kar pomeni, da ima veliko avtoriteto (tehnični SEO izraz page authority – PA).

Inbound linki iz zaupanja vrednih in uglednih spletnih mest z visoko avtoriteto, vaši spletni strani prinašajo kredibilnost. Spletne strani z visoko stopnjo avtoritete pa se v Google iskalniku uvrščajo najvišje.

Na podstraneh spletnega mesta se pojavljajo tudi notranje povezave (v nadaljevanju internal links). Te povezave so ključnega pomena za izboljšanje SEO delovanja. Notranje povezave zagotavljajo logično pot informacij po spletnih straneh, katerim  sledijo uporabniki. Z njimi povečate čas, ki ga uporabnik preživi na vaši spletni strani, saj jih znotraj vsebine vodite tudi na drugo relevantno vsebino.

Ustrezna in smiselna uporaba notranjih povezav pomaga iskalnikom kot je Google, navigirati in indeksirati vaše spletne strani. Ne pozabite pa, da z notranjimi povezavami ne smete pretiravati!

Vaša spletna stran ima lahko najboljše in najkvalitetnejšo vsebino, a če je iskalniki ne bodo mogli najti ter če je uporabniki ne bodo brali, kakšen je sploh njen smisel?

5. Uporabniška izkušnja 

Dobra uporabniška izkušnja je ključna.

Dobra uporabniška izkušnja (UX – user experience) na vaši spletni strani v digitalnem svetu, pomeni enako kot dejstvo, da je potrebno otroka ob prečkanju ceste držati za roko. Za dobro uporabniško izkušnjo mora spletno mesto sledi pravilu 3-click-rule. To zajema znanje o tem, koliko vam pomeni uporabnikov čas preživet na spletni strani, njegova izkušnja in splošno mnenje o spletni strani. To je ključnega pomena za SEO! Ne pozabite, da mora biti v prvi vrsti spletna stran narejena za uporabnika.

Če vaša spletna stran z lahkoto vodi obiskovalce strani od točke A do B, nato do X, nazaj v K, nato pa morda nazaj v F in vse to brez kakršnekoli težave ali frustracije, se vaše možnosti ustvarjanja leadov ali kupcev izjemno povečajo.

Pisanje je pomembno, vendar …

Če povzamemo, lahko z gotovostjo trdimo, da je moč pisanja izjemno velika. A kljub temu moramo vedeti naslednje - če se uporabniki na vašo vsebino ne odzivajo, le-ta nima vrednosti. Ustvarjanje relevantnih in kvalitetnih vsebin je glavno vodilo Inbound marketinga. Vsebina, ki jo ustvarjate mora biti v skladu s cilji in izzivi vaše ciljne skupine. Pomembno je ponuditi pravo vsebino, pravi osebi, v pravem trenutku. In kako to storiti?

Odgovor se skriva v načrtovanju vsebine glede na Buyer Persono in stopnjo njenega življenjskega cikla. Metoda, ki jo imenujemo tudi Content Mapping.

 

Pričnite z načrtovanjem relevantne in kvalitetne vsebine že danes ter si brezplačno prenesite izjemno uporabno predlogo za Content Mapping, ki vas bo vodila skozi celoten proces. >>

Inbound