Edina stalnica je sprememba. Tega se še predobro zavedajo pri Googlu, ki se spremembam na trgu in spletnemu oglaševanju uspešno prilagajajo že 18 let. Z letošnjim letom pa so sprejeli najkorenitejšo odločitev do sedaj ter ukinili vsem dobro pozno platformo Google AdWords ter jo nadomestili z Google Ads. Poleg novega izgleda so dodali še kopico uporabnih funkcionalnosti in prilagoditev. Oglejmo si nekatere ključne spremembe.
Sprememba znamke v Google Ads
Vsi uporabniki Google oglasov smo prešli iz starega Google AdWordsa na prenovljeno različico z novim imenom Google Ads. Nova platforma s seboj prinaša novo ime, izgled in predvsem nove funkcionalnosti.
Odločitev za spremembo blagovne znamke je Sridhar Ramaswamy (Senior Vice President, Ads & Commerce pri Googlu) predstavil z naslednjimi besedami:
”Skozi leta se je Google razvil iz tega, da je oglaševalcem pomagal pri povezovanju ljudi, ki so iskali informacije na iskalniku Google, do tega da jim sedaj pomaga pri povezovanju na vsakem koraku potovanja, ki ga uporabnik naredi na spletu. Pa naj bo to branje besedila, gledanje videoposnetka, spletnih strani ali česar koli drugega.
Zato danes uvajamo preprostejše blagovne znamke in rešitve za naše oglaševalske izdelke: Google Ads, Google Marketing Platform in Google Ad Manager. Te nove blagovne znamke bodo pomagale oglaševalcem in založnikom vseh velikosti izbrati prave rešitve za svoja podjetja, zaradi česar bodo še lažje ustvarjali dragocene, zaupanja vredne oglase in prave izkušnje za potrošnike prilagojene za različne naprave in kanale."
7 novih in uporabnih prilagoditev ter funkcionalnosti
1. Vmesnik (Interface)
Na prvi pogled se je sam izgled programa spremenil le v malenkostih: imenu, enostavnejšemu pregledu nad kampanjami in oglasi ter bolj avtomatskemu vmesniku. Po malo temeljitejšem pregledu pa uporabnik hitro ugotovi, da sprememba ni le lepotna. Z veseljem pozdravljamo nove, preglednejše grafe in vizualne prikaze pri pregledu kampanj.
2. Priporočila za optimizacijo
Novi vmesnik s seboj prinaša tudi Priporočila (ang. Recommendation), ki priporoča optimizacijo glede na dejansko učinkovitost oglaševalske akcije in njegove cilje. To orodje omogoča tudi hitro optimizacijo, ki jo je mogoče izvesti s samo nekaj kliki. Možnost, da si ogledate »vsa priporočila« ali priporočila, razvrščena po kategorijah, kot so ponudbe in proračuni, ključne besede, oglasi in razširitve ter kritične popravke, ki jih je treba izvesti.
3. Novi tip kampanj za mala podjetja: Pametne kampanje
Med ključnimi spremembami je zagotovo nov tip oglasnih kampanj, ki so prilagojena za mala podjetja. Pametne kampanje (ang. Smart Campaign) so malim podjetjem še olajšale vstop v svet digitalnega oglaševanja na iskalniku Google in njegovih partnerskih mestih.
Z uporabo napredne tehnologije umetne inteligence (ang. machine learning technology) je ta tip oglasov namenjen in prilagojen "malim" oglaševalcem, ki večino svojega časa usmerjajo v razvoj in delovanje podjetja manj pa v oglaševanje. Cilj Googla je, da ponudi čim bolj avtomatizirano storitev za podjetja: enostavno izdelavo oglasov v kombinaciji z zagotovitvijo, da bodo ti s pomočjo novih tehnologij dosegli želeno publiko.
4. Izboljšanje prilagoditve proračuna: Prilagoditev za klice
Prilagoditev proračuna in znesek, ki smo ga pripravljeni plačati za določeno ciljanje (npr. ključna beseda, starostna skupina ali pa lokacija prikaza) se je razširila. V novem Google Ads lahko višamo oz. nižamo znesek tudi za klice to je t.i. "Call bid Adjustment". V kolikor hočemo večji ali manjši prikaz razširitve za klice (ang. Call Extension) lahko le te prilagajamo od -90% do +900%.
5. Prihranite čas: Prilagoditev vmesnika in poročil
S prilagoditvijo Google Ads in funkcij, ki jih najpogostejše uporabljamo za analizo in spremljanje oglasov je v novi različici še lažje nadzorovati in upravljati oglase. Dodali so zmogljivejša orodja za poročanja in nove vrste grafov. Dostop do poročil se je sedaj nekoliko spremenil in je na voljo v zgornjem desnem kotu programa.
6. Različice oglasov (ang. Ad Variations)
Nova funkcija, ki vam omogoča da preprosto ustvarite in preizkusite različice svojih oglasov v več oglaševalskih akcijah ali celotnem računu. Sedaj lahko še v večjo lahkoto testirate kateri CTA je bolj učinkovit.
Če želite izvedeti več o "novi funkciji, ki vam omogoča ustvarjanje in preverjanje različic vaših oglasov, vas Googlova navodila čakajo tukaj.
7. Nova razširitev: Promocije (ang. Promotion Extension)
Nova razširitev je še kako dobrodošla, saj lahko hitro in enostavno sporočimo akcije, popuste ali razprodaje. Promocijske razširitve lahko dodajamo besedilnim oglasom v iskalnem omrežju. Še posebej primerne so v času praznikov. Že sam Google nam predhodno ponuja preko 35 različnih razlogov oziroma praznikov za promocijo: npr. dan žena, jesenska razprodaja, valentinovo. Seveda pa si lahko svoj razlog za popuste izmislimo sami in si po potrebi v celoti prilagodimo to razširitev.
Če imate težave pri pripravi kampanj na Googlovih oglaševalskih platformah se obrnite na nas. Z veseljem vam priskočimo na pomoč!
Razširjeni besedilni oglasi
Novosti se s predstavitvijo nove platforme in spremembo imena še niso čisto končale. Z mesecem avgustom je Google Ads ponudil nove, razširjene tipe besedilnih oglasov.
S tem je oglaševalcem omogočil še več prostora za kreativnost pri pisanju in ustvarjanju zanimivih besedilnih oglasov. K obstoječim oglasom je dodal - Naslov 3 (Header 3) z dodatnimi 30 znaki in Opis 2 (Description 2) z dodatnimi 90 znaki. Prav tako je Opis 1 povečal iz 80 znakov na 90.
Kaj vključiti v Naslov 3?
Če že imate v oglasu ime podjetja in uradno spletno stran, lahko v naslovu 3 izpostavite posebne ponudbe ali pa pozive k akciji.
Pri tem je pomembno opozoriti, da sta Naslov 1 in Naslov 2 obvezna polja, Naslov 3 pa je opcijski. Prav tako ni rečeno da se bo "Naslov 3" vedno in povsod prikazoval, zato sem ne vpisujte najpomembnejših informacij. Vsi trije naslovi so med seboj ločeni z znakom |. Naslov 3 pa se pogosteje prikazuje na mobilnih napravah.
Vir: ads.google.com
Razlike med starimi in novimi besedilnimi oglasi
Oglasna komponenta | Prejšnja verzija oglasov | Nova in izboljšana verzija oglasov |
Število prikazanih naslovov | 2 | Do 3 |
Dolžina naslova | 30 znakov | 30 znakov |
Domena | Vzeta iz končnega URL | Vzeta iz končnega URL |
Število prikazanih URL poti | 2 (opcijsko) | 2 (opcijsko) |
Dolžina prikazanih URL poti | 15 znakov | 15 znakov |
Število prikazanih opisov | 1 | Do 2 |
Dolžina opisa | 80 znakov | 90 znakov |
Maksimalna dolžina oglasa | 170 | 300 |
Kaj ta sprememba prinaša uporabnikom?
Največja sprememba besedilnih oglasov v zadnjih dveh letih prinaša s sabo naslednje ključne priložnosti in prednosti:
- Povečanje CTR
Digitalni oglaševalci se strinjajo, da imajo razširjeni besedilni oglasi višji CTR, kot standardni besedilni oglasi. Ta sprememba bo še povečala stopnjo CTR, saj boste v novih oglasih podali več pomembnih informacij, ki lahko pritegnejo uporabnika, da bo kliknil na oglas.
- Več prostora za kreativnost in večja vidnost na iskalniku Google
Z novo razširitvijo smo pridobili skoraj polovico več oglasnega prostora ter nove možnosti za variacije in kreativnost pri pisanju oglasov. 3 naslovi in 2 vrstici za opis omogočajo tudi več relevantnih informacij za uporabnika.
- Testiranje variacij oglasov
Ne pozabimo pa tudi na enega izmed ključnih elementov digitalnega oglaševanja: testiranje! Ali bolje deluje CTA: On-line rezervacija! ali Rezerviraj on-line! Testiraj obe verziji in odgovor boš kmalu imel na dlani.
Se stari oglasi s tem ukinjajo?
Ne! Stari oglasi se bodo še naprej prikazovali na Googlu in partnerskih omrežjih, vendar pa je priporočljivo, da oglase čim prej posodobite, saj nočete zaostajati za konkurenco.
Implementirajte Google oglaševanje v svojo marketinško strategijo, do katere lahko z našo pomočjo pridete že danes. Prenesite si brezplačno e-knjigo Enostaven vodič do digitalne strategije ter izboljšanje vašo konkurenčnost na trgu!