Dejstvo je, da se je v marketingu v zadnjih nekaj letih vse spremenilo. Digital je nadomestil klasične analogne pristope, kupec pa lahko do informacij dostopa s svetlobno hitrostjo. Potrošniki so spremenili svoje navade in se preselili na svetovni splet. Spremenili so svoj način raziskovanja in nakupa izdelkov oz. storitev. To čivka že vsak ptiček na veji, tudi v Sloveniji. Prav zato je potrebno razmisliti o uvedbi (ne več tako novega) marketinškega pristopa, ki v svetovnem spletu stoji pod izrazom INBOUND marketing. A vendar, je vaše podjetje nanj pripravljeno?
Navedeno dejstvo lahko predstavlja veliko izgubljenih prodajnih priložnosti, če ne vpeljete inbound marketinga. Sliši se odlično, kajne? Pritegniti potencialne kupce, z njimi vzpostaviti kontakt ter jih navdušiti je vse, kar potrebujete za uspešen posel. Žal pa vam upoštevanje teh načel samih po sebi še ne bo prineslo uspeha.
Inbound marketing ali vhodni marketing je celostna, natančno definirana in preizkušena marketinška metodologija, ki privablja potencialne kupce z ustvarjanjem koristnih vsebin, prilagojenih njihovim potrebam, jih nato pretvori v znane prodajne kontakte (leade), te leade pa z inbound aktivnostmi potiskamo po marketinškem lijaku do nakupa.
Pristop je nastal kot odgovor na spremenjene nakupne navade posameznikov, ki so z razvojem tehnologije z lahkoto začeli ignorirati utečene marketinške in prodajne taktike kot so masovna e-poštna sporočila in hladni klici (cold calls), hkrati pa tudi izjemno hitro dostopajo do informacij.
Medtem ko izhodni (ali tradicionalni) marketing "moti in napada" vaše občinstvo z vsebino, ki je ne iščejo in ne potrebujejo, inbound marekting z uporabno vsebino rešuje težave, s katerimi se kupci na svoji nakupni poti dejansko spopadajo.
Da boste lahko realno ocenili pripravljenost vaše organizacije na inbound marketing, smo za vas pripravili 7 korakov, ki vas bodo pripeljali do odgovora na vprašanje: »Ali smo pripravljeni na Inbound Marketing?«
Poznavanje kako, zakaj in s kom vaše podjetje tekmuje na trgu je ključnega pomena. Razmislite o teh vprašanjih kot o temeljih za sprejemanje poslovnih odločitev, da boste lahko:
Zaposleni v vašem podjetju morda ne bodo vedeli in razumeli, kako pričeti z inbound marketingom in kaj od njegove vpeljave pričakujejo.
Da bo prehod na inbound marketing čim lažji in čimbolj razumljiv, opredelite naslednje:
Vaše aktivnosti inbound marketinga boste verjetno opredelili kot uspešne, če boste dosegali cilje, kot je želen ROI ali povečanje prodaje. Ocenitev aktivnosti vašega inbound marketinga naj vsebuje realistične KPI-je, ki upoštevajo:
Inbound marketing se vselej vrti okrog kupca in zahteva usklajene pristope podjetja skozi njegov celoten življenjski cikel. Zato je ključnega pomena, da pošteno ovrednotite:
Vpeljava inbound marketinga bo zahtevala globoke spremembe skozi celotno organizacijo, zato morate poskrbeti, da bo vodstveni kader ves čas skrbel za udejanjanje aktivnosti inbound marketinga pri zaposlenih na vseh ravneh. Ali imate podporo in predanost vodstva ter ostalih odločevalcev v podjetju, da lahko pri tem uspete?
Seveda je na začetku potrebna volja, da v vašo organizacijo vpeljete inbound marketinški program, še bolj pomembno pa je, da vse inbound aktivnosti dosledno izvajate v praksi. Da boste dobili pregled nad veliko sliko, si morate odgovoriti na naslednja vprašanja:
Ključen element za uspešno izvajanje inbound marketinškega programa so razpoložljivi viri za njegovo podporo.
Dobro preučite naslednje ključne faktorje za uspešno izvajanje inbound marketinga:
Ocena pripravljenosti vašega podjetja na inbound marketing je dragoceno orodje za prepoznavo priložnosti in izzivov, s katerimi se morate spoprijeti, da bodo vaše inbound aktivnosti uspešne.