Buyer Persona, polfiktivna oseba, je profil vašega idealnega kupca in vam pomaga bolje razumeti obstoječe in potencialne kupce. To vam olajša prilagajanje vsebin, sporočil in storitev vašim ciljnim skupinam. V prejšnjem blog zapisu smo odgovorili na vprašanje kako izdelati Buyer Persone za svoje podjetje. Tokrat vam predstavljamo praktičen primer Andreje.
Poglejmo si primer fiktivnega podjetja KaderMax, ki deluje že od leta 1995 in se je do danes uveljavilo kot zaupanja vredno podjetje, ki svojim naročnikom ponuja celovite rešitve za upravljanje s sredstvi in delovno silo. Sodelujejo predvsem z drugimi podjetji, prav tako pa tudi s posamezniki. Oglejte si kako bi podjetje izdelalo svojo Buyer Persono.
Andreja je stara 41 let in je poročena. Ima dva otroka, stara 8 in 10 let. Skupaj z možem imata razpoložljivi mesečni dohodek do 3.300 EUR. Andreja je umirjena, uglajena in preudarna. Z družino živi v primestnem okolju in se vozi v službo z osebnim avtomobilom. Dan preživi na delovnem mestu, zvečer pa poskrbi za večerjo z družino. Želi si več časa zase in bolj zdravo ter aktivno življenje.
Andreja je zaposlena v podjetju Spina že 10 let, kjer je trenutno vodja kadrovanja. V agenciji je začela delati kot asistenka, kjer je trenutno zaposlenih 50 ljudi. Vodi ekipo 7 ljudi in skrbi za podporo finančni in pravni službi ter vodenje obdelave podatkov o zaposlenih. Njene klice sprejema njena asistenka, ki najverjetneje odgovarja tudi na njene emaile. V primeru, da Andrejo nekaj zanima, zahteva dodatne informacije v obliki emaila ali tiskovine.
Andrejini glavni cilji v službi so, da so njeni zaposleni izjemno zadovoljni na delovnem mestu ter, da je fluktuacija zaposlenih kar se da nizka. Prav tako je vsakodnevni cilj biti dobra podpora pravni in finančni službi.
Čeprav se zaveda, da ima agencija sredstva za zaposlovanje dodatnega kadra, mora za zdaj čim več dela opraviti z minimalnim številom zaposlenih. To ji predstavlja glavni izziv tudi v naslednjem letu. Hkrati mora optimizirati delovne procese in doseči nekaj ključnih sprememb v podjetju. Na spletu je že prebirala o celovitih rešitvah za njen izziv, vendar meni, da nima dovolj časa niti sredstev za izpeljavo optimizacije.
"Celovito uvajanje novih tehnologij v podjetju je bilo vedno težavno", opisuje svoj izziv Andreja. Agencija že ima izkušnje s spremembami na nivoju podjetja, vendar so bili poskusi v preteklosti očitno neuspešni ali pa niso prinesli bistvenih izboljšav. Zato ostaja enovita platforma za upravljanje delovnih nalog, zaposlenih in ostalih nalog še nadalje njena glavna ambicija. "Nimam časa za uvajanje zaposlenih v delo z milijon različnimi podatkovnimi bazami in platformami", pravi Andreja.
Prav tako se ne more znebiti strahu, da bi lahko "pri prehodu na nov sistem" izgubila vse podatke podjetja. O posledicah niti noče razmišljati. Andreja je namreč relativno skeptična, analitična ter preudarna. Slepo ne bo kar tako zaupala prodajniku, ki ji obljublja nemogoče.
Četudi se odloči za prehod na nov celovitejši sistem upravljanja resursov, enostavno ne najde časa za izobraževanje. "Ne želim se ukvarjati z izobraževanjem celotnega podjetja za prehod na nov sistem".
Andreja je v takšnih primerih odločevalka. Za informiranje uporablja predvsem splet, Facebook in LinkedIn, prav tako pa ji pomaga njena asistentka. Želi izvedeti o vseh možnih variacijah in možnostih, preden se odloči za končno rešitev. Andreja išče rešitev, kjer bo imela občutek, da spremembe spremlja in jim je kos, ne bo namenila preveč časa implementaciji novih rešitev ter, da bo ponudniku popolnoma zaupala pri pomoči.