Kadarkoli beseda nanese na digitalno oglaševanje kaj kmalu sledi vprašanje o razliki med oglaševanjem na Googlovi oglaševalski mreži in drugih programatičnih platformah. Z rastjo programatičnega oglaševanja prihaja do splošne zmede o razliki med Google Display Network ali Google prikazni oglasi (v nadaljevanju GDN) in avtomatiziranim oz. programatičnim oglaševanjem. Zmeda ni nepričakovana, saj imata oba oglaševalska modela kar precej skupnih lastnosti a tudi nekaj bistvenih razlik.
Google prikazno omrežje je zbirka spletnih mest, spletnih dnevnikov, novičarskih spletnih strani in mobilnih aplikacij, ki prikazujejo Google Ads oglase. Prikazni oglasi se prikazujejo na več kot 3 milijonih spletnih mest (90% interneta) in v več kot 650.000 aplikacijah, zato se lahko oglasi pojavijo tam, kjer je želena ciljna skupina. Je popolna platforma za doseganje širokega spektra ciljnih skupin.
Na voljo so različne oblike prikaznega oglaševanja:
Google prikaznih oglasi v Gmailu
Avtomatizirano oglaševanje oz. programatično oglaševanje je izraz za več različnih modelov zakupa digitalnega oglasnega prostora. Je postopek uporabe tehnologije za nakup in prodajo oglasnega prostora prek avtomatiziranega in podatkovno usmerjenega postopka. To ni izdelek ampak samo koristno orodje, ki služi višji stopnji prodaje. Namenjena je predvsem ozaveščanju o blagovni znamki in ustvarjanju povpraševanja.
Oblike programatičnega oglaševanja so mnogo bolj raznolike in inovativne, ter med drugimi zajemajo:
Formati sožitnega oglaševanja so vse bolj integrirani v sklope tehnologije programatičnega oglaševanja, lahko prenašajo bolj raznolika sporočila, vsebine in storitve.
Primer sožitnega oglaševanja, ki je del programatičnega oglaševanja na Delo.si.
Na prvi pogled se nam lahko zazdi, da so Googlovi prikazni oglasi del programatičnega oglaševanja. Pa vendarle to ni čisto tako. Programatično oglaševanje je relativno nov ekosistem digitalnega oglaševanja. Najenostavnejše si ga lahko razlagamo kot tretjega velikega ponudnika spletnega oglaševalskega prostora (poleg Google Ads in Facebook Ads).
1) Avtomatiziran mehanizem
Avtomatiziran mehanizem ponudbe in povpraševanja (ponudbe v realnem času), ki določajo kje se oglas prikaže, koliko stane in komu je namenjen.
2) Oglaševalska mreža
Partnerstva z mrežo milijonov spletnih mest in mobilnih aplikacij.
3) Strojno učenje
Možnost vključitve strojnega učenja za dostavo prilagojenih oglasov potrošniku.
4) Oglasne različice
Omogočata veliko različnih oblik oglasov, vključno z „rich media“, odzivnimi in interaktivnimi HTML5 oglasi.
5) Ponovno trženje
Omogočata izbor podatkov po meri in ciljanje v obliki ponovnega trženja in ciljnih skupin.
Primer oglasnih različic odzivnih prikaznih oglasov (Responsive Display Ads). Google samodejno ustvari oglase, ki so prikazani v Google Prikaznem omrežju.
1) Pristop k zakupu medijev
Primerjava modelov za zakup oglaševalskega prostora
2) Različni modeli za strategijo ponudb
3) Poročanje
4) Stroški
Oba tipa digitalnega oglaševanja imata svoje prednosti in slabosti. Izbor platforme je odvisen od digitalne marketinške strategije in želj oglaševalca. Za oglaševalce, ki na trg digitalnega oglaševanja šele vstopajo priporočamo Google Ads in Google prikazne oglase, saj so enostavnejši za razumevanje in uporabo.
Zaradi omejitve formatov, načinov zakupa, učinkovitejše uporabe podatkov ter ciljanja je smiselno in priporočeno, da naprednejši oglaševalci v svoje digitalne strategije umestijo tudi programatične oglase.
Prednosti
Prednosti
Slabosti