Kraft&Werk | Blog

9 nasvetov kako pridobiti prve kupce na spletu

Written by Ema Tamše | februar 19 / 2019

Kako lahko spletna trgovina, ki šele vstopa na trg, je med uporabniki spleta nepoznana, nima nobenih ocen ter ima manj kot 100 sledilcev na svojih novih družabnih profilih, ustvari zaupanje potrošnika? Preberite si 9 praktičnih nasvetov, ki vam bodo pomagali zgraditi zaupanje uporabnikov in bodo temelj za uspešno rast vaše nove spletne trgovine.

1. Pokažite človeško plat vašega podjetja

V naravi potrošnikov je, da podjetjem ne zaupajo. Nezaupanje je še toliko večje, če za podjetje ni še nikoli slišal. Da premostite potrošnikov naravni skepticizem mu pokažite tisto toplo, iskreno stran blagovne znamke. Prav človeška plat podjetja je osnovni temelj za začetek grajenja zaupanja v vašo zgodbo, vaše podjetje. 

Zato najprej na svoji spletni strani naredite zavihek O nas in v njem predstavite svojo zgodbo: kdo ste, kaj delate, kaj je vaša strast in kakšne so vaše želje in cilji. K zgodbi dodajte tudi fotografije, ki bodo vašo zgodbo še bolj povezale s podjetjem.

2. Zgradite zaupanje skozi vsebino

Vsebina je močno orodje za grajenje zaupanja in povezave z uporabniki, ki o vas ne vedo ničesar. Vsebinski marketing je izjemen način, da dokažete svoje strokovno znanje - če potrošniki vidijo, da se dejansko spoznate na svoje področje, bodo lažje verjeli v kakovost izdelkov ali storitev, ki jih ponujate. Po definiciji je vsebinski marketing proces privabljanja pozornosti potencialnih kupcev, s pomočjo ustvarjanja zanje zanimivih in koristnih vsebin, še preden so pripravljeni kupiti vaš izdelek. 


Vsebinski marketing je eden izmed najboljših in stroškovno najbolj učinkovitih načinov za pretvorbo tujcev v kupce in promotorje vašega podjetja.

Z rednim objavljanjem vsebin in skrbno izbranimi temami sporočate, da ste na tekočem z dogajanjem v industriji in se spoznate na posel. S koristnimi vsebinami, ki ponujajo rešitve za ovire, s katerimi se stranke soočajo na nakupni poti, pa postopoma gradite dolgotrajno zaupanje v vas in vašo blagovno znamko. 

 

3. Pokažite strankam, da je njihova varnost vaša glavna prioriteta

H grajenju zaupanja sodi tudi izgled, funkcionalnost in varnost spletne strani. Ob številnih vdorih v spletne strani in krajah osebnih podatkov je še posebej pomembno, da uporabniku pokažemo, da je spletna stran zaupanja vredna in varna za uporabo.

SSL certifikat

Priporočamo, da na svojo spletno stran dodate SSL (ang. Secure Socket Layer) certifikat, ki poskrbi za varnost prenosa podatkov. Gre za digitalno varnostno potrdilo, ki zagotavlja pristnost identitete spletnega mesta, hkrati pa z uporabo SSL tehnologije šifrira vse podatke, ki se prenašajo med spletno stranjo in njenimi obiskovalci. Smiselno ga je uporabljati na spletnih straneh, pri katerih prihaja do prenosa občutljivih podatkov (osebni podatki, gesla, bančni podatki…).


3 glavne prednosti SSL certifikata za uporabnika

  • Varnost: podatki iz spletnih strani, na katerih je nameščen varnostni certifikat, se prenašajo prek zavarovane HTTPS povezave.
  •  Večje zaupanje v spletno mesto: spletni uporabniki so bolj pozorni na ikono varnostne ključavnice ter HTTPS povezave, kar se najbolj vidi pri povečani prodaji varnih spletnih trgovin.
  •  SEO: Google spletne strani z nameščenim SSL certifikat uvršča višje za posamezne iskalne poizvedbe pri organskem iskanju.

Če imate v spletni trgovini možnost plačila s kreditnimi karticami je SSL certifikat v tem primeru obvezen!

 

Raznolike možnosti plačila

Zaupanje lahko zgradite tudi z različnimi možnostmi plačila kot so:

  • plačilo s kreditnimi karticami (tudi predplačniško),
  • plačilo preko TRR,
  • plačilo po povzetju in 
  • plačilo preko platforme PayPal.

Z možnostjo izbire različnih plačilnih sredstev, predvsem pa tistega, ki je uporabniku bližje in mu zaupa, gradite zaupanje v svojo blagovno znamko.

 

4. Na vidnem mestu izpostavite "Preprosto in enostavno politiko vračila blaga"

Zapomnite si - nakupi preko spleta so v glavi potrošnika bolj tvegani kot nakupi v fizični trgovini.

Uporabniku prijazna politika vračila blaga je tisto, kar kupca na koncu nakupne poti še dodatno prepriča, da zaključi nakup. Z možnostjo vračila sporočate, da stojite za izpravnostjo vaših izdelkov, hkrati pa je to dober znak za kvalitetno storitev, ki jo nudite svojim strankam. Urejena politika vračanja prav tako zniža potencialno tveganje, ki ga prevzamejo stranke pri kupovanju na spletu.

 Vir: Asos.com

Ključno je, da je enostavna politika vračil na vaši strani izpostavljena ter jasno vidna uporabnikom skozi celoten nakupni proces. 

Držite se teh 4 nasvetov:

  • Naredite podstran: že pri pripravi spletne trgovine pripravite podstran "Vračilo blaga" ter na njej jasno izpostavite vaše ključne prednosti ter enostavnost vračila.
  • Informacije o vračilu blaga dodajte v FAQ: med zavihek s pogostimi vprašanji (ang. FAQ) vključite tudi vprašanje in odgovor, navezujoč na proces vračila kupljenih izdelkov.
  • Podstran "Vračilo blaga" dodajte v nogo: med uporabnikovim brskanjem po spletni strani je prav noga spletne trgovine tista, ki jo vidi ves čas. Zato nikar ne pozabite vanjo vključiti povezavo do podstrani "Vračilo blaga" ter transparentno predstaviti možnosti vračila.
  • Umestite povezavo do "Vračila blaga" tudi na spletno stran ob zaključku nakupa: povezava do podstrani "Vračilo blaga" naj bo vidna ob polnjenju spletne košarice.

5. Bodite dosegljivi za vprašanja vaših obiskovalcev

Obiskovalci, ki se šele odločajo za nakup pogosto stopijo v stik s podjetjem, da razjasnijo svoje dvome ter dobijo odgovore na vprašanja. To storijo na različne načine: preko e-pošte, telefona ali pa družbenih omrežij.

Zelo pomembno je, da na taka povpraševanja odgovorite čim hitreje in čim bolj natančno. Vprašajte se - komu bolj zaupate: nekomu, ki vam na vaše vprašanje odgovori konkretno v 3 minutah ali nekomu, ki vam po 5 dneh pošlje avtomatiziran, splošen odgovor? Hitrost je še posebej pomemben faktor v današnjem času, kjer uporabniki zelo cenijo ter skoraj pričakujejo takojšne odgovore na vprašanja.

Ena izmed možnih rešitev za hitro odzivnost je implementacija Klepeta v živo. Klepet v živo je pomemben del izvrstne uporabniške izkušnje.

Zavedanje, da ste za njegova vprašanja dosegljivi kadarkoli, bo uporabnike vzpodbudilo k pošiljanju vprašanj ter hkrati izboljšalo uporabniško izkušnjo. S tem se vzpostavi dvosmerna komunikacija med vami ter vašimi obiskovalci, s čimer lahko prejmete koristne povratne informacije, v realnem času rešujete težave uporabnikov ter uspešno odpravljate pomisleke in ugovore vaših obiskovalcev.  

 

 Vir: SmileConceptstore.si

Za vzpostavitev klepeta v živo na vaši spletni trgovini vam svetujemo uporabo brezplačnega orodja Tawk.To, ki vam ob možnosti pogovora v živo hkrati omogoča vpogled uporabnikovega gibanja po spletni trgovini.

 

6. Navedite natančne informacije o izdelkih

Več informacij o izdelku ima uporabnik, večja je verjetnost, da bo ta izdelek kupil. Pri opisih je priporočljivo biti natančen - namesto opisa »kolo« tako raje napišite »Aspect 780 gorsko kolo Scott«. 

Razmislite, če lahko opisu dodate naslednje karakteristike:

  • Mere izdelka
  • Težo izdelka
  • Garancija
  • Posamezne prednosti izdelka in njegove specifike
  • Slike in video posnetke uporabe izdelka: z ogledom le teh si uporabnik lažje predstavlja, kako bi izdelek vključil v svoje življenje
  • Mnenja in ocene uporabnikov: ljudje raje verjamemo fizičnim osebam. Spremljajte in sproti shranjujte ocene, ki jih boste pridobili.

 Vir: Cuckoocups.si

7. Z rubriko "Pogosta vprašanja (FAQ)" odgovorite na vse pomisleke svojih uporabnikov

Podstran "Pogosto zastavljena vprašanja" je napisana z namenom lažjega obveščanja uporabnikov in informiranju le-teh. Zbrana vprašanja in odgovori pomagajo premagati pomisleke in ublažijo morebitna težave pri nakupu oziroma uporabi spletne trgovine. Hkrati dajejo več prostora za predstavitev zgodbe vaše blagovne znamke in zapis vaših prednosti, s čimer boste dodatno prepričali uporabnike v nakup. 

Vaša pogosta vprašanja lahko vključujejo:

  • Odgovore na vprašanja, ki jih pogosto dobite od svojih strank (ali pa jih zastavljajo konkurenci).
  • Splošne informacije o izdelkih, ki so zanimive in koristne za kupce.
  • Informacije o certifikatih in licencah, ki jih imate.
  • Informacije o vaši blagovni znamki, ki morda niso opisane v sekciji O nas.
 
 
8.  Brezplačni vzorčki

Eden najbolj učinkovitih načinov, da izdelki pridejo v roke potencialnim kupcem je, da le te najprej ponudite brezplačno. To je hiter in učinkovit način, da pridobite prve stranke jih postopoma spremenite v redne kupce. Obstaja nekaj različnih načinov, kako dati svoje brezplačne vzorce in pri tem pridobiti dejanske rezultate. 

  • Podarite vzorce določenemu številu ljudi, skupaj s kupončkom za popust pri naslednjem nakupu in prošnjo, da ocenijo izdelek. Ocene in mnenja lahko potem objavite na spletni strani in si tako povečate kredibilnost in verodostojnost.
  • Pošljite svoje izdelke na vplivnežem (t.i. influencerjem) ali blogerjem, ki vam lahko predstavijo izdelke oz. jih priporočijo svojim sledilcem ali bralcem.

Vir: weloveeo.com

 

9.  Popravite male stvari, ki rušijo zaupanje

Za konec naj še povzamemo rek: hudič se skriva v podrobnostih. Ne pozabite na temeljit pregled vaše spletne strani: od uporabniške izkušnje, prilagoditev za različne naprave do izgleda spletne strani. 

Povprašajte svoje prijatelje in znance, če jim spletna stran vzbuja zaupanje in ali bi na njen opravili nakup. Naj vam podajo odkrite odgovore: kaj jih moti, kaj jim je všeč, kaj jim vzbuja (ne)zaupanje.  

  • Ne pozabite na slovnico in pravilno rabo jezika: najmanj kar lahko naredite je, da preverite pravilnost zapisanih tekstov ali pa jih predate v pregled lektorju.

  • Preverite notranje povezave na strani in povezave do zunanjih strani.

  • Slike in grafika naj bosta jasna in uporabniku prijazna.

Vsi ti elementi na koncu sestavijo sliko, ki si jo uporabnik s prihodom na vašo stran ustvari v delčku sekunde.  Prvi vtis šteje – naj bo ta dober in zaupanja vreden!

 

In za konec - ustvarite zaupanje svojih kupcev

Zaupanje je pogoj za nakup. Vsak lastnik podjetja začenja običajno iz ničle, brez prodaje in brez zaupanja kupcev. Z uporabo zgoraj opisanih strategij boste lažje dosegli svoje prve spletne stranke, si pričeli ustvarjati ugled, ki bo z vsakim novim zadovoljnim kupcem le še rasel.

 

Se tudi vi ukvarjate s prenovo spletne strani ali spletne trgovine? 
Prenesite si brezplačen izvod preglednice Kako se pravilno lotiti prenove spletne strani: STRATEGIJA
,  ki vam bo odlično služila strategije pri prenovi vaše spletne strani.