Pri prenovi spletne strani ne gre samo za novi izgled. Gre za rešitev "vse v enem", ki mora obiskovalcem vaše spletne strani ponuditi točno to, kar potrebujejo. Spletno stran si predstavljajte kot vašo "digitalno trgovino", kjer obiskovalci vstopijo, se razgledajo, iščejo odgovore, ki jih potrebujejo, vas spoznajo in na koncu kupijo vaš produkt ali storitev kot rešitev svojih izzivov, če jih le prepričate.
Vaša spletna stran je vaše najpomembnejše tržno sredstvo in osnovna platforma za vse vaše aktivnosti digitalnega marketinga. Tu si vaši obiskovalci ustvarijo svoj prvi vtis, kar lahko pomeni razliko med tem, če se bodo obrnili na vas ali pa se bodo odločili za vašo konkurenco.
Prenova spletne strani je lahko velik uspeh - ali pa katastrofalen polom. Najboljše zagotovilo za uspeh je načrtovanje in izvedba prenove na pravi način.
Naložite si priročno časovnico za prenovo spletne strani.
Na kaj morate torej misliti, ko se odločate za prenovo spletnega mesta? V nadaljevanju je 7 korakov, ki jih je dobro upoštevati pri prenovi spletne strani.
1. Strategija - prvi in ključen korak
Strategija je prvi korak pri prenovi spletne strani in je ključnega pomena, kajti vsi nadaljnji koraki slonijo na strategiji. Vedeti morate kje ste, kam želite priti in kako boste tja prišli. V fazi izdelave STRATEGIJE je veliko pomembnih aktivnosti:
-
izmerite uspešnost svoje trenutne spletne strani (Benchmarking),
-
določite cilje prenove,
-
definirajte konsistenten "branding" skozi celotno spletno stran,
-
definirajte svoje ključne kupce ter
-
izvedite analizo konkurence ...
Več o izdelavi strategije prenove spletne strani si lahko preberetu na tej povezavi.
2. Načrtovanje vseh aktivnosti prenove
Strategija je narejena, zdaj lahko začnete z načrtovanjem. Le to je pomembno, kajti v tem trenutku si zastavite ključna vprašanja, kot so:
-
zakaj vam vaša trenutna spletna stran ni všeč?
-
ali se bo ime domene spremenilo?
-
katere so vaše najboljše vsebine na trenutni spletni strani?
Načrtovanje vključuje:
-
vzpostavitev arhitekture vaše spletne strani,
-
odločitev o tem, kje boste gostovali,
-
ter kakšen nivo varnosti boste implementirali.
-
potrebno bo vzpostaviti primerne 301 preusmeritve. Enostavno odprite Excel in zapišite stare URL-je ter vzporedno navedite nove. Tako se boste izognili morebitnim težavam z nedelujočimi povezavami!
Več o načrtovanju vseh aktivnosti si lahko preberetu tudi na tej povezavi.
3. Oblikovanje - ne gre samo za obliko
Pri oblikovanju ali preoblikovanju vaše spletne strani se morate zavedati, da se skrivnost uspeha ne skriva le v vizualni všečnosti. Da obiskovalci vaše spletne strani ostanejo na vaši spletni strani, postanejo vaši zvesti kupci in na koncu še vaši promotorji, jim morate ponuditi uporabnost, preglednost in dobro uporabniško izkušnjo (User experience).
Zagotovo ne želite npr., da vam uporabniki uhajajo, samo zato, ker ste na vsaki podstrani postavili moteča "pop-up" okenca, ki komunicirajo vašo izjemno ponudbo. Poglejte, katerih 8 elementov modernega oblikovanja spletne strani, morate upoštevati.
Več o oblikovanju spletne strani si lahko preberetu tudi na tej povezavi.
4. Izdelava - trenutek, ki ste se ga veselili in bali
Izdelali ste strategijo, si postavili ključna vprašanja ter oblikovali vašo spletno stran po najboljših sodobnih praksah. Čas je za dokončno izbiro platforme, na kateri boste zgradili svojo novo spletno stran. Pri izbiri platforme se je potrebno vprašati, zakaj ravno Wordpress, Drupal ali Joomla? Omenjene platforme se razlikujejo med seboj in so primerne za različne potrebe. Najdite sebi primerno ali pa še bolje - razvijte svoj CMS sistem!
Pri izdelavi spletne strani je potrebno vzpostaviti delovno verzijo le tega. S tem si zagotovite eno izmed zadnjih priložnosti, da spletno stran pregledate in ovrednotite kritično in natančno, še preden bo ta zaživela.
Več o izdelavi spletne strani si lahko preberete na tej povezavi.
5. Optimizacija za spletne iskalnike - SEO
Se sprašujete kako vas bodo uporabniki na spletu našli? Zavedate se tudi, da večina internetnih uporabnikov danes najprej odpre spletni iskalnik Google in vpiše iskalni izraz. Zanima vas, kako izkoristiti spletne iskalnike v vaš prid. Odgovor je v optimizaciji za spletne iskalnike. Metoda, ki jo mnogi še vedno ignorirajo, hkrati pa upajo, da se bodo v vsakem trenutku prikazovali med prvimi zadetki v iskalniku.
SEO je dolgotrajen in neprekinjen proces priprave vašega spletnega mesta na način, da vas bo Google vzljubil. Del procesa je potreben že ob prenovi spletnega mesta. Pri KRAFT&WERK temu pravimo temeljni SEO in je, kot beseda pove, proces na katerem boste v prihodnosti gradili.
Več o koraku optimizacije spletne strani pri prenovi si lahko preberete na tej povezavi.
6. Objava - bodite pripravljeni na karkoli
Kliknili ste gumb "PUBLISH", naslonite se nazaj in čakate na prve obiskovalce. Napaka. Ob objavi spletne strani bodite pripravljeni na najslabše. Vsi udeleženci v prenovi naj bodo v pripravljenosti za morebitne nujne popravke. In ne pozabite vklopiti indeksiranja spletne strani in predložiti nov sitemap.xml!
Kljub pričakovanju najslabšega scenarija si ne dovolite vzeti veselja do nove spletne strani. Promovirajte in razglasite vaš dosežek preko elektronske pošte, blogov, socialnih omrežij in PR objav! Dovolite, da se drugi veselijo z vami.
Več o objavi spletne strani si lahko preberete na tej povezavi.
7. Analiza - trenutek resnice
Sedaj ste že objavili vašo novo spletno stran, vendar vas zanima kako je uspešna. Zadnji in prav tako pomemben korak je analiza vašega spletnega mesta. Analiza je pomembna, ker ugotovite koliko podstrani je bilo indeksiranih, ali so robots.txt datoteke pravilno nastavljene, koliko uporabnikov ste pridobili na spletno stran ter koliko časa ostane na njej, kolikšna je zapustna stopnja (bounce rate) in še veliko več.
Več o analizi spletne strani si lahko preberete na tej povezavi.
Samo za vas smo pripravili priročno Časovnico prenove spletnega mesta, s katero boste lahko:
- imeli pregled nad osnovnimi aktivnostmi prenove,
- določili mejnike za vsak korak posebej,
- spremljali napredek,
- postavili roke in odgovorne osebe za posamezne aktivnosti ter
- določili časovni razpon prenove spletne strani!