Kraft&Werk | Blog

CTA: kako vzpodbuditi uporabnika h kliku!

Written by Eva Roškar | avgust 3 / 2018

Da brez uporabe CTA-jev - pozivov k dejanjem na spletno stran ne gre, mnogi že veste. Pozivi k dejanju ali tako imenovani CTA gumbi (ang. call-to-action) so kot čudežni napoj, ki privablja ljudi k vašim ponudbam. Če vaši CTA-ji ne pritegnejo pozornosti in ljudi ne prepričajo, da nanje kliknejo, potem je vaša ponudba nekoristna, vaša spletna stran pa neučinkovita. 

 

CTA-ji so učinkovit način za povečanje CTR (razlago izraza najdete tukaj) in ogleda vsebine, ki jo oglašujete. Uporabljajo se na produktnih straneh (ne-ciljne strani), v prikaznih oglasih, v e-pošti, na družbenih omrežjih, v direktni pošti in pravzaprav kjerkoli, kjer svojo promovirate ponudbo. Vendar ni vsak CTA tudi učinkovit. Na medmrežju, kjer se pravzaprav vse blagovne znamke borijo med seboj za pozornost potrošnikov, je ključnega pomena, da se kupci odločijo prav za vašo ponudbo. A kako ustvariti uspešen CTA? 

1. Postavite svoj CTA tja, kjer bo viden

CTA -ji delujejo najbolje “nad pregibom” – to je tisti del vaše spletne strani, ki si jo uporabnik lahko ogleda brez pomikanja navzdol. Analiza toplotnega zemljevida klikov pokaže, da si bo vse kar je “pod pregibom” ogledalo samo 50% obiskovalcev vaše spletne strani. Podvojitev ogledov CTA-jev pa lahko znatno zviša število leadov.

Prenesite si brezplačno in izjemno uporabno E-knjigo, kjer boste izvedeli vse o CTA-jih in ostalih orodjih za generacijo leadov in s tem uspešen Inbound marketing! 

 

2. Jasno sporočilo je pomembnejše od prepričljivosti

Gre za eno od najpomembnejših dognanj v digitalnem marketingu. Pogosto se zgodi nasprotno, tržniki se raje osredotočijo na izgled svojega sporočila, kot na njegovo vsebino. Naš nasvet: bodite popolnoma jasni kakšna ponudba stoji za vašim CTA -jem. In bodite natančni. Če obiskovalcu ponujate prenos brezplačnega vodiča, mu povejte: “Prenesite naš BREZPLAČEN vodič.” Če gostite brezplačen webinar, recite “Prijavite se na naš BREZPLAČEN webinar.” Obiskovalec mora enoznačno razumeti korist od prejete ponudbe. To je veliko bolj učinkovito kot generično “Prenesi zdaj!” ali “Dostopaj do brezplačnega članka!”. To enostavno ni dovolj jasno.

 

3. Uporabite kontrast, da izpostavite CTA

Za vsak CTA je pomembno, da izstopa. Če je preveč usklajen z designom spletne strani na kateri stoji, ga nihče ne bo opazil - vaš cilj pa je, da ga opazi več uporabnikov. CTA gumb je za obiskovalce vizualni namig k dejanju, zato lahko že majhna sprememba oblike povzroči veliko povečanje (ali zmanjšanje) njihovega odziva. Prav zato je pri njegovem izgledu potrebno uporabiti kontrastne barve in, kar je še bolj pomembno, oblikovan mora biti tako, da je takoj jasno, da ga je potrebno klikniti.

 4. Povežite svoj CTA z ustrezno pristajalno stranjo

Prav tako je pomembno, da ga povežete z dobro pristajalno stranjo (landing page). To je mogoče na prvi pogled samoumnevno, vendar je neverjetno, kako pogosto podjetja to spregledajo. Namen CTA-ja je, da usmeri obiskovalce tja, kjer prejmejo želeno ponudbo.

Ne uporabljajte CTA -ja za usmerjanje ljudi na svojo domačo stran. Tudi če CTA promovira vašo blagovno znamko ali izdelek (ter le-ta ni ponudba, kot je prenos e-knjige), raje usmerite svoje obiskovalce na pristajalno stran, ki je relevantna za to, kar iščejo. Če imate možnost, uporabite CTA tako, da vam bo na pristajalni strani obiskovalec zaupal določene podatke o sebi in tako konvertiral v lead.

 

5. Promovirajte svoje ponudbe na produktnih straneh

Za CTA-je velja, da naj ne bi bili splošni. Če vaše podjetje ponuja različne produkte ali storitve, boste morali za vsakega od teh predvideti posebno ponudbo. V skladu s tem boste postavili svoje CTA-je po ustreznih spletnih straneh ter jih povezali z relevantnimi ponudbami na pristajalnih straneh.

 

6. Zahvalne strani so končni cilj vaših CTA-jev

Tudi če obiskovalec izpolni obrazec na vaši spletni stran ter tako konvertira v lead, se tu vaše delo ne konča. En izmed glavnih ciljev v marketingu je povečati vpletenost obiskovalcev in jih spreobrniti v lojalne sledilce.

Ko obiskovalec izpolni obrazec, si je zaslužil željeno ponudbo. Zato pride na zahvalno stran, kjer to tudi prejme. To je tudi dodatna priložnost za promocijo nadaljnjih ponudb in vsebine. Na primer, če obiskovalec na hubspot.com prenese vodič o e-mail marketingu, mu HubSpot ponudi prijavo na prezentacijo platforme za e-mail marketing v živo. 

Prenesite si brezplačen in izjemno uporaben E-priročnik s 30 konkretnimi nasveti, triki in idejami kako izboljšati Lead generation in s tem tudi svoje prihodke.
Prenesite si ga tukaj! >>