Ste vedeli, da ima le 44 odstotkov B2B podjetij izdelano strategijo za vsebinski marketing v obliki dokumenta, med B2C podjetij pa je takšnih zgolj 39 odstotkov? Zakaj se ne bi pridružili tem podjetjem tudi vi in pričeli z uspešnim uvajanjem vsebinskega marketinga v svoje marketinške procese?
Pričnite dnevno, z majhnimi koraki, ki naj postanejo rutina. Spremenite svojo organizacijo v učinkovit stroj za kreiranje uporabne in relevantne vsebine. Več kot ustvarite, tem bolje – z vsako novo vsebino bo proces lažji in uspešnejši.
Proces lahko razdelimo na 4 korake. To so načrtovanje, ustvarjanje, distribucija in analiza. Temu sledi pregled aktivnosti in ponovitev vaje z novimi pridobljenimi znanji.
Vsebino lahko definiramo kot košček informacije, vendar je vsebina lahko veliko več. Najlažje jo opredelimo s tremi elementi: namen, format in tematika.
Kakšna pa je pravzaprav razlika med temi formati? Vsebino lahko predstavite na enak način v vsaki izmed omenjenih oblik. Razlika je le v tem, komu je namenjena, koliko časa imamo za njeno pripravo in koliko informacij želimo podati.
Pri izbiri formata se vse vrti okoli vašega idealnega kupca - Buyer Persone. Informacije, ki jih bodo ljudje dobili z vašo vsebino, jim bodo pomagale doseči zastavljene cilje, oblika vsebine pa bo te informacije naredila bolj razumljive in dostopne za vaše ključne kupce.
V primeru, da ima vaša persona raje vizualne vsebine, se raje kot za daljše besedilo odločite za infografiko. Če dnevno spremlja blog zapise, pa bo morda ta oblika najbolj primerna zanjo. Vsebine posebne vrednosti boste ponudili dostopno za spletnim obrazcem, v zameno za dodatne podatke.
Naložite si preprosto preprosto orodje za izdelavo Buyer Person.
Tematika vsebine
O čem boste pisali? Izbira prave tematike je verjetno najpomembnejša odločitev v procesu načrtovanja vsebine in hkrati tudi najtežja. A ni potrebno, da je temu tako.
Pri izbiri prave teme za svojo vsebino, je potrebno upoštevati 2 ključna elementa. To sta vaša Buyer persona (koga želite s vsebino doseči) in nakupna pot vašega kupca - Buyer's Journey (kakšna vsebina bo uporabniku najbolj zanimiva in uporabna v danem trenutku njegove nakupne poti).
Poznavanje vaših person in kje v nakupni poti se nahajajo, je ključnega pomena za razvoj dobre vsebinske strategije. Najboljša vsebina je tista, ki jo bodo vaše Buyer persone želele brati, deliti in nato prišle po še več. Če boste ta dva kriterija upoštevali, se bodo rezultati vaših Inbound prizadevanj zelo izboljšali.
Dobra vsebina je izobraževalna. Njen glavni cilj je pomoč pri reševanju problemov vaših person, to pa lahko storite predvsem z izobraževalnim pristopom.
Tematiko svojih vsebin lahko definirate na več načinov:
Prvi korak do ustvarjanja relevantne in uporabne vsebine je boljše razumevanje vaših bralcev, posebej tistih, ki jih želimo iz obiskovalcev pretvoriti v kontakte.
Kako nam razumevanje nakupne poti pomaga pri kreiranju izjemne vsebine? Kot smo že zapisali je dobra vsebina izobraževalna in ne oglasno sporočilo. Vsebina ni namenjena predstavitvi vašega podjetja ali produktov, temveč potencialnim kupcem; reševanje njihovih problemov in odgovarjanjem na njihova vprašanja.
Vendar pa ne morete ponuditi rešitve, če ne razumete problema. Poznavanje nakupne poti vam bo pri tem pomagalo.
Buyer's journey je aktivni raziskovalni proces, skozi katerega gre uporabnik od sledilca do kupca. Gre za nakupno pot ali prodajni lijak, vendar gledano iz perspektive uporabnika. Sestavljen je iz treh faz - AWARENESS (stopnja zavedanja), CONSIDERATION (stopnja preučevanja) in DECISION (stopnja odločitve). Uporabnik najprej identificira izziv ali priložnost, nato razišče možne rešitve, na koncu pa se odloči za primerno metodo reševanja izziva.
Kakšna vsebina je najbolj primerna v posamezni fazi Buyer's Journey?
Gre za to, o čem vsebina govori in kako je pozicionirana. Je vsebina usmerjena na problem, s katerim se sooča vaša persona? V tem primeru bi šlo za vsebino v awareness fazi. Če vsebina govori o možnih rešitvah problema, govorimo o consideration fazi. V decision fazi pa lahko z vsebino predstavite vaše produkte ali storitve.
Sedaj ko imate idejo kakšno vsebino potrebujete, sledi dejanska produkcija. Pazite, da vaša vsebina ne bo dolgovezna. Za pripravo izjemne vsebine se je najbolje držati nekaj uspešnih praks:
Vaša vsebina bo le toliko uspešna, kot bo upešno izvedena njena distribucija. Za vsebino ni dovolj, da jo ustvarite in objavite. Šele dostava do uporabnika naredi vsebino relevantno.
Zelo hitro boste ugotovili, da je težje pritegniti pozornost potencialnih kupcev na spletu kot pa ustvarjati vsebino. Za distribucijo in promocijo namenite toliko časa, kot ste ga ustvarjanju.
S pravimi tehnikami distribucije boste dostavili pravo vsebino pravi osebi v pravem trenutku. V nadaljevanju si oglejte si primere pravilne distribucije.
Kot vsak element uspešne Inbound strategije, je potrebno analizirati tudi vsebino. Ali izbirate prave tematike? So vsebine v pravilnih formatih? Je vsebina distribuirana na pravi način?
Preden karkoli popravite ali zbrišete, preverite kaj deluje in kaj ne. Pri tem si lahko pomagate s številnimi podatki.
Metrike, ki jih je dobro upoštevati pri analizi vsebine:
Čestitamo, prišli ste do konca! Sedaj le še ponavljajte tisto, kar deluje in prenehajte z objavljanjem vsebine, ki ne prinaša zadovoljivih rezultatov. Pri Inbound marketingu si je pomembno zapomniti, da uspeh pride z neprestanim testiranjem ustaljenih praks. Ne pozabite, vsaka panoga je drugačna. Učite se na napakah in izkušnje uporabite pri izdelavi nove vsebine.